torsdag 11 augusti 2011

Recension: Eucerin Sun Fluid SPF 50


I denna regniga semestersluttamp behövs knappast något solskydd. Inte bara för att solen lyser med sin frånvaro, utan kanske mest för att man inte riktigt vill gå ut. Lite solskyddsrecesnion blir det ändå. Kan ju vara bra inför nästa år! Eucerin Sun Fluid SPF 50 har satts på hårda prov i sommar av mig, framförallt på alpvandring (heldagar i stekande sol utan möjlighet till skugga), men också under trädgårdsarbete, strandjogg och cykelturer.

Denna Eucerinkräm är det bästa solskydd med så hög faktor (och bredspektrum!) jag testat. Mitt ansikte och min bringa klarar sig helt utan att bli rött, trots att jag är rödhårig och extremt blek. Att säga att jag blir matt av den är kanske att ta i, men jag blir iallafall inte ohanterligt blank. Krämen beter sig bra under de flesta sorters smink och jag har inte fått problem med tilltäppta porer.

149 kr för 50 ml är ett bra pris tycker jag. Det blir högt betyg:
Betyg: 5 av 5

6 kommentarer:

  1. hade denna förra sommaren och början av denna, helt klart värd en 5:a! gillar den massor.

    SvaraRadera
  2. Jag köpte den, och jag tycker också den är bra. Fast eftersom jag tycker spf 50 är lite högt till vardags, blandar jag ut den med Aloe Vera gel. Ensam känns den lite "kompakt", trots att crèmen är tunn, men konsistensen blir hur bra som helst med Aloe. Jag måste ha lite matterande crèmer över, annars tycker jag faktiskt att den mattar mer än Cliniderm.
    Mycket babbel, men kort sagt kan jag tänka mig att köpa den igen, fast jag blandar ut den!

    SvaraRadera
  3. Linda: Kul att höra!

    Lotta: Långa kommentarer är bara trevligt!!
    Lite, lite kompakt tycker jag också att den är. Eftersom jag oftast använder den när jag verkligen behöver så högt skydd. (Till vardags kör jag med lägre.)

    Jag håller faktiskt med om att denna håller sig matt bättre än Clinidermen. En himla bra kräm, helt enkelt :) Kul att du också gillar den!

    SvaraRadera
  4. Kan bara instämma! Den är super :-)

    SvaraRadera
  5. Veronica: Härligt när man hittar rätt!

    SvaraRadera
  6. Intressant. Jag provade den förra sommaren och gillade den inte alls. Tyckte aldrig att den sjönk in och att jag såg flottig ut. Tur att ni inte upplevde den likadant.

    SvaraRadera