lördag 4 juni 2011

Recension: Cliniques Lash Building Primer


Jag har använt Cliniques Lash Building Primer lite till och från i några månader det har blivit dags för ett litet omdöme. Först vill jag berätta att jag känner mig lite kluven till produktkategorien i stort. Vill man verkligen tillföra ännu ett moment till sminkrutinen? Ska inte den maskaran man redan har hålla måttet på egen hand? Eller ska effekten bli så stor att det rör sig om en festsminkningsattiralj?

Jag har främst använt Lash Building Primer tillsammans med Clinique High Impact Mascara. Resultatet blir... ojämnt. Ibland får jag finfina megafransar, och ibland blir de nästan mindre och tunnare än med bara mascara, det blir nämligen svårare att bygga upp många lager med primern under.

Som ni förstår är det inte lätt att betygsätta denna lilla tub. Just idag är det en femma, men ibland är det snarare en tvåa. Det får väl bli en medelpoäng:
Betyg: 3 av 5
Cliniques Lash Building Primer kostar 185 kr för fullstorlek. (Min här på bilden är en prov.) Jag kommer att fortsätta experimentera med min då och då, men det är högst osannolikt att jag köper en ny när den tar slut.

6 kommentarer:

  1. Hade en liknande från Dior som var väldigt bra. Använde min näst intill dagligen. :)

    För oss som har väldigt korta och raka ögonfransar så är den här typen av produkter kanon, om den nu fungerar så klart.

    SvaraRadera
  2. Carina: Kul att höra om en sådan fullträff!

    SvaraRadera
  3. Jag gillade den inte något vidare, för det första så är jag för lat för ett steg till och för det andra så är den ju vit. Det innebär att man får jobba extra med den svarta mascaran för att täcka över det vita. Förstår inte vitsen, tycker det är bättre med en rejäl volym-mascara från början om man vill ha feta fransar. Det finns ju dessutom så många bra sådana som sitter perfekt hela dagen att denna produkt enbart känns som ett onödigt moment.

    SvaraRadera
  4. Ninni: Det där med att den är vit är konstigt. Varför är alla primers vita?!Jag håller med dig om att det verkligen är opraktiskt!

    SvaraRadera
  5. Ja jag är med lite skeptisk till såna här grejer. Jag använder ju beauty tubes från l'oreal och den kommer ju med en primer så då känns det okej, inte bara att de försöker pracka på oss massa skit. Sen använder jag den verkligen inte varje dag utan mer när jag vill vara lite extra fin men med minimal extra insats...

    SvaraRadera
  6. Emma P: Mm, det är verkligen lätt att man bara utökar sin rutin med fler och fler grejer/moment hela tiden.

    SvaraRadera