söndag 15 maj 2011

Too Faceds sommar 2011


Jag har skrivit flera gånger tidigare om årets bronskollektion från Too Faced. Då har det varit utifrån internationella hemsidan, men nu kan jag glädjande meddela att godbitarna kommer till Sverige också!

Paletten The Bronzed & The Beautiful - French Riviera Edition (395 kr) är kollektionens stjärna. I den ingår fyra brons- och lysterpuder i nyanserna/kombinationerna i Chocolate Soleil, Powdered Sun, Sun Bunny och Snow Bunny. Utöver att själva produkterna i verkar bra och användarvänliga, är ju förpackningen så söt att habegäret blir våldsamt! Flerfärgade bronzers, i still med bästa Peach Leopard eller min från Physicians Formula är oslagbart när man vill få till ett naturligt och snyggt resultat tycker jag.



I kollektionen finns också tre puderrouge och tre krämrouge som också går att använda som läppfärger. Full Bloom Ultra Flush Powder Blush (225 kr) som också ska återfukta huden släpps i nyanserna Sweet Pink, Who's your Poppy och Cocoa Rose. Who's your Poppy hade passat mig klockrent!

Full Bloom Cheek & Lip Colour Crème (225 kr) kommer i färgerna Sweet Pea, Prim & Poppy och Tea Rose. Även bland dessa är det Poppy-nyansen som lockar mig mest. Svårt att välja om man ska köra puder eller kräm bara....


Även en maskara för riktigt feta fransar släpps: Size Queen - a mascara that measures up (230 kr). Den finns att beskåda på fransarna hos Sublimt här och verkar hålla vad den lovar!

Inför sommaren kommer också en ny version av Primed & Poreless Skin Smoothing Face Primer (350 kr), lätt färgad och med SPF 20 (följer med i liten tub i fina paletten ovan!) och ny version av populära Retractable Kabuki, Bronze-buki Brush (310 kr). Bronsborsten är speciellt framtagen för att man ska kunna borsta på bronzer med en air-brushad finish. Jag är nyfiken på denna, och lika sugen som alltid på originalversionen.


Hos de svenska webshopparna eleven och nelly finns också kittet Poolside Primping Makeup Colletion, en kul present till den som vill testa flera olika produkter. För 450 kr får man:
LashGasm Mascara, 4 ml
Sun Bunny Bronzer, 9.5 g
Primed & Poreless Bronze Tint Face Primer, 5 g
Glamour Gloss Lip Gloss i Peek-a-Boo 3.6 ml
Perfect Lips Lip Pencil, 1.2 g
Sun Bunny ser extra fin ut tycker jag! Tvåfärgade bronzers är som sagt det bästa! Vad tycker ni om kollektionen? Vad hamnar på önskelistan?

4 kommentarer:

  1. Primern har jag varit sugen på innan så jag får nog säga den. Varje sommar drömmer jag om den perfekta tonade dagkrämen som ska göra foundation överflödigt under sommarmånaderna och primern verkar ju vara lite åt det stuket. sen brukar det ju gå åt pipan, men man kan ju alltid drömma...

    SvaraRadera
  2. Emma P: Ur det perspektivet blir jag också sugen! Det är ju precis det man letar efter!

    SvaraRadera
  3. Måste erkänna att jag är väldigt sugen på flera saker ur denna kollektion...
    The Bronzed & the beautiful, rougen sweet pink och prim & poppy och sen kittet poolside primping makeup collection. Men man måstge ju begränsa sig lite tyvärr så vi får se vad det blir....

    SvaraRadera
  4. Lina: Jag är ju också dessvärre sugen på det mesta :) Synd att vi inte har amerikanska priser här i Sverige...

    SvaraRadera