tisdag 24 maj 2011

Oliva by CCS Eco Hair Care


Oliva by CCS har släppt en ny hårvårdsserie, innehållandes Shampoo Colour, Shampoo Repair och Hair Conditioner. Shampoo Colour är anpassat för att bevara färg och lyster i färgat hår. Jag har inte själv färgat hår, men är alltid intresserad av UV-skyddet i sådana schampon eftersom jag inte gillar när mitt hår blir solblekt.

Shampoo Repair
passar alla som behöver extra fukt och vård. Med olivlövsextrakt, vitamin B5 och glycerin ska schampot reparera, återfukta och ger glans till torrt och slitet hår. Detta låter verkligen som något för mig! Jag har inte klipps mig sen före jul...

Hair Conditioner
är rätt och slätt ett balsam för alla hårtyper som ska ge glansigt, mjukt och fylligt hår.

Serien tillverkas i Sverige och man strävar efter att påverka miljön så lite som möjligt. Produkterna är fria från parabener och mineralolja och kostar ca 50 kronor. Jag kommer att testa loss, och sedan berätta vad jag tycker.

En duschkräm ingår också i serien, mer om den i senare inlägg!

2 kommentarer:

  1. Ser fram emot recensionerna! Köpte själv idag handtvålen som ingår i serien just för att produkterna är fria från parabener och mineraloljor. /N

    SvaraRadera
  2. Glitter Sisters: Recension utlovas! Tvålen låter också skön!

    SvaraRadera