söndag 22 maj 2011

Gröna fingrar...


...har jag tyvärr inte. Som tur är kommer svärmor och svärmoster och hjälper mig i trädgården idag. Lacket är 249 från Depends sommarkollektion. Det är mindre blågrönt än vad bilderna visar (och mina fingrar är mindre röda). Ett bra krämlack som täcker i ett lager. Toppen!



Utöver solskydd, skyddar jag händer och naglar med dessa fina handskar och håret med matchande sjalett, båda födelsedagspresenter från farmor precis när blivit med trädgård. Vad gör ni en söndag som denna? Trädgårdshäng? Kalas? Motion?

12 kommentarer:

  1. Ingetdera, det spöregnar och jag har just kommit hem från en lång kalasnatt. TRÖTT! Dags att krypa ner och kolla på gossip girl tror jag :p

    SvaraRadera
  2. Städar köket och målar naglarna. :D

    SvaraRadera
  3. Finfin färg på naglarna och vilka söta trädgårdsaccessoarer!

    SvaraRadera
  4. Jag har jobbat, promenerat och suttit i soffan och lyssnat på åskan. Nu verkar det ha lugnat ner sig.

    SvaraRadera
  5. Sitter fast på ett tåg i Bollnäs. Vi har stått här i 1 1/2 timme nu. Väntar vidare och läser din blogg:)

    SvaraRadera
  6. Förbereder blogginlägg och slötittar på LA Ink. Älskar färgen på nagellacket!

    SvaraRadera
  7. Honi: Det låter också som en skön söndag!

    Sminkan: Trevligt! Jag behöver också lacka om, trots handskarna :)

    Ninni: Tack! Man behöver söta accessoarer till allt :)

    Lotta: Härligt! Det var riktigt mysigt med åska och regn nu slutet av dagen! Skönt för mig att slippa vattna också :)

    SminkJante: Alltid omysigt att vara fast på tåg :/ Trevligt att du hänger lite här, dock :) Hoppas att ni är framme snart!

    Des: Tack! Låter skönt!

    SvaraRadera
  8. jättefina naglar och underbara handskar och sjal-vill ha!

    SvaraRadera
  9. Vad fint lack!

    Hoppas att har du lust att fråga din farmor vart hon har köpt trädgårdshandskarna, hittar inte mina och de du visar upp är ju jättesöta :)

    SvaraRadera
  10. Sanna: Tack!

    Carina: Tack! Jag ska fråga farmor och återkomma :)

    SvaraRadera
  11. Gått på husvisningar, påtat i trädgården och fikat. Oerhört späckad söndag får jag säga.=) Och nej, det är inte lägligt för hus. Bara fördrev tiden lite o dyker drömhuset upp så kanske..;)Hoppas ni hade trevligt!

    SvaraRadera
  12. Basteth: Det låter härligt! En vacker dag kommer rätt hus! Vi hade en kanondag! Jag blev helt utmattad :)

    SvaraRadera