onsdag 27 april 2011

New York-fynd, första rundan


Min sprängfyllda resväska har äntligen hittat hem! Här ser ni alla (?) skönhetsfynd samlade på mitt tjusiga kakfat. Är man hemma med brakförkylning är det lätt hänt med lite överambitiöst gunkfrosseri.


Först lite ögonfröjd från Sephora: Äntligen lyckades jag lägga vantarna på en UDPP i tub. Motivation överflödig! 24/7 glide-on Shadow Pencil i Sin (också Urban Decay) är mer svårmotiverad. Jag har så många beigskimrande krämskuggor redan, men å andra sidan är det ju en väldigt användbar färg. Och jag var bara tvungen att prova de nya skuggpennorna!

Samma sak gäller den tealfärgade Stilapennan, jag ville så gärna prova deras nya kajaltyp Smudge Stick Waterproof Eye Liner och färgen Peacock såg så fin ut! Lancômepennan är inte heller helt lättmotiverad, men de var så billig! 10 $ på outletten!


En av de få saker jag var helt säker på att jag skulle köpa redan innan jag åkte var Benefits nya Box o' Powder, Bella Bamba. Den är precis lika fin som man tror och förtjänar ett eget inlägg längre fram. De små inskruvningsbara borstarna hittade jag i en reakorg hos Sephora. Så praktiskt till sminkväskan!



Sephora köpte jag också ett prova-på-kit från Make up forever för att uppnå perfekt "HD-ready hud". Min primer tog nyligen slut, och jag har alltid velat testa något från märket. Två flugor i en en smäll, eller kanske till och med tre med tanke på innehållet... Har ni testat något från märket? Berätta gärna i kommentarerna! Sephora var också gulliga nog att uppmärksamma att jag nyligen fyllt år, de gav mig den fina flaskan från Philosophy som syns till vänster. Sa jag att jag älskar Sephora?!


Naturligtvis blev det en hel del CliniqueMacy's och Saks också, med fina småsaker på köpet. Mer om detta senare! Den allra finaste Cliniquedosan sparar jag på lite till... På alla apoteken höll jag mig hyfsat i skinnet, det blev faktiskt bara en kroppslotion med lavendeldoft, ett fint solpuder (budgetversion av Too Faceds fina Peach Leopard?) och ett Seche Vite.


Märkligt nog köpte jag inte fler nagellack. Det berodde bland annat på att apoteken faktiskt inte hade så stor sortering som de brukar, men också på att mitt kort trist nog blev skimmat. Jag fick vackert be min mamma langa fram sitt kort istället till varje köp, och då är det inte lika lätt till hands att göra en massa småköp. Jag har ju också ett och annat lack här hemma redan. Det allra finaste, som jag fick i födelsedagspresent av en kompis precis innan jag åkte, ska ni få se inom kort!

Alla fina paletter som jag spanat på? Det fanns faktiskt inte i en enda butik! Med tanke på samlingen här hemma, och med tank på stackars skimmade kortet var det kanske lika bra... Jag shoppade en hel del kläder också och det var bra, för ibland är jag sämre på det. Det är ju så oerhört mycket jobbigare att prova bh:ar och byxor än rouge och läppstift!

14 kommentarer:

  1. Vilka fina grejer du har köpt, men vad tråkigt att höra om ditt kort! :-(

    SvaraRadera
  2. Så mycket trevligt du fick med dig hem! Jag har också UD-pennan i Sin, har bara provat den lite snabbt men den verkar sitta riktigt bra!

    SvaraRadera
  3. Ser verkligen fram emot att hitta ngn webbutik som levererar till Sverige och som har UDPP nya tub, jag måste ha den! "Jag törrrrstar!" som Björn Ranelid skulle ha sagt :D

    SvaraRadera
  4. Hurra för alla finfina grejer men blä för skimmat kort! Nu får pappa än mer vatten på sin kvarn om att man inte ska använda kort utomlands. Suck, den äldre generationen.... /N

    SvaraRadera
  5. Så mycket fina köp! Väldigt trist med ditt kort däremot!

    SvaraRadera
  6. Des: Tack! Det är ganska lungt med kortet, det är bara meckigt att det tar så lång tid att få ett nytt.

    Kajalpennan: Ja!

    Roxcat: Ja, de verkar kanon!

    Katrin: Förr eller senare måste den väl komma även till England? Vi får hoppas på det! Klockrent med Björn R ;)

    Glitter Sisters: Ja, hurra och blä! Det är egentligen inte ens säkert att kortuppgifterna försvann utomlands, här har det tex funnits skimmingutrustning i Skånetrafikens biljettautomater...

    Nailtastic: Tack!

    Lotta: Ja, jag är väldigt nöjd :)

    SvaraRadera
  7. Jösses vilka fina fynd, men jädrigt trist med kortet. Hoppas du inte lider någon ekonomisk skada. Var det i en bankomat det hände?

    SvaraRadera
  8. Synd att kortet blev skimmat... hoppas att du har en bra bank som löser det hela snabbt!

    Åhhh vilka fynd... ser en hel del godsaker där :)

    SvaraRadera
  9. Ninni: Jag vet inte var själva skimningen hände, det kan ju teoretiskt sett ha varit redan i Sverige... För ett tag sedan hade någon t ex installerat skimningsutrustning i Skånetrafikens biljettautomater. Lite skumt är det, för jag hade bara hunnit använda kortet på "säkra" etablerade ställen, som tex Anthropology, Macy's, Saks, J Crew mm.

    Som tur är står ju banken för själva förlusten, det var också de som upptäckte det hela, de ringde och väckte mig mitt i natten (snacka om förvirring i tidsskillnaden!). Så det är egentligen ingen fara med mig, bara lite bökigt att vara utan kort ett tag :)

    Carina: Min bank är toppen! Det ny kortet är precis i denna minut säkert i min hand :)

    Jag är mkt nöjd med godsakerna :)

    SvaraRadera
  10. Åh vilka härliga köp, men tråkigt med kortet!

    SvaraRadera
  11. Åh, vad många godbitar! Låter som du haft en superhärlig resa, hoppas du återhämtar dig från förkylningen snart bara.

    SvaraRadera