lördag 26 mars 2011

Shoppingtips!

De fina nya färgerna av IsaDoras läppstift Jelly Kiss har landat. Orange Blossom och Merry Berry står på min lista.


Nu finns äntligen Max Factors nya läppfärg Lipfinity Lip Tint, i butik. På erbjudande dessutom (99 kr på Kicks!). Coral Crush läntar hem till mig. Kicks har också erbjudande på serumet jag skrev om häromdagen, Protect & Perfect Intense Beauty Serum från no7, 279 istället för 349 kr.

Jag brukar använda Frans- och brynfärgning från Depend och ser att den finns till kampanjpris hos Kicks just nu (75 istället för 95 kr). Passar bra i sommar- och semesterförberedelserna!

Luminous Touch Natural Make Up från Lumene för 109 kr (istället för 140) på Åhléns. "Makeupcremen täcker huden transparent och jämnar ut hudtonen lätt. Finns även i ton 0 Vanilla Mousse för mycket ljus hy." Låter klockrent, ju!



Hos The Body Shop får man just nu en ögonkräm på köpet om man köper två hudvårdande produkter till ansiktet. Inte dumt alls!

Lindex och H&M får finna sig i att bli lite bojkottade i detta tipsinlägg. Det är så himla kasst att de inte har ordentliga hemsidor för sin kosmetik. Hoppas att ni har nytta av mina tips. Hojta gärna till i kommentarerna om ni sitter inne på fler bra shoppingtips!

10 kommentarer:

  1. Tror att jag ska kika lite på den där Luminous Touch idag...

    SvaraRadera
  2. Det är kul att du tipsar så här på ett och samma ställe :)

    Tänkte först ta efter dig, men bestämde mig istället för att tipsa om din sida i ett länkkärlek inlägg istället. Kommer när jag samlat på mig några fler länkar.

    Har ett inlägg på G, men har bara väntat på att Lipfinity Lip Tint ska börja säljas. Nu kan jag äntligen gå ner och köpa en till ett bättre pris tack vare dig :)

    SvaraRadera
  3. Bra tips så här en lönehelg! Ja, visst är H&M's hemsida urkass när det gäller kosmetik! De som har så mycket bra smink i butik borde ju verkligen öka på sin webshop när det gäller sånt. Och varför har inte Lindex kosmetik i sin webshop alls? Smink och sånt är ju idealiskt att skicka med post...

    SvaraRadera
  4. Jag är lite nyfiken på Lipfinity Lip Tint, får nog ta och spana in dem vid tillfälle.

    SvaraRadera
  5. Des: Jag har införskaffat prover på de två ljusaste nyanserna!

    Carina: Kul att höra att du gillar tipsen :) Jag håller utkik efter ditt inlägg (både länkarana och Lipfinityn!).

    Ninni: Håller helt med om H&M och Lindex, de måste förlora mycket på att inte visa upp och sälja smink även på nätet!

    Roxcat: Jag lovar att visa mitt inom kort :)

    SvaraRadera
  6. Jag gillar dina shoppingtips!
    Är också nyfiken på lipfinity lip tint!

    SvaraRadera
  7. Åhlens hade, i alla fall här i Uppsala, erbjudanden på Lip Tint 99 kr. De har väl Colour Days fram till den 30 mars och när jag förbi i går så kryllade det av erbjudanden.

    Slog till på en Lip tint i Coral Crush, den är väldigt fin. Har swatchat resten på handen också och det var några till som såg lovande ut. Ska nog köpa Pink Princess sen också.

    Faktiskt riktigt konstigt att H&M och Lindex inte har bättre hemsidor när det kommer till kosmetika.
    Vet att Lindex hade extra pris på mascaran One by One och de nya ögonskuggorna från Maybelline. Har för mig att ögonskuggorna kostade 99 kr.

    SvaraRadera
  8. Lotta: Kul att höra!

    Lina: Skumt att de inte hade det på Åhléns i Lund!

    Jag har också slagit till på en. Bilder kom :)

    Tack för maskaratipset! Vi får hoppas att både Lindex och H&M skärper sig i framtiden!

    SvaraRadera
  9. Jelly Kiss är jag lite sugen på, men färgerna här faller mig egentligen inte på läppen... Kul med lite shoppingtips förresten, du är himla bra på såna. Beställde ock två paletter från coastal scents i fredags så jag ska nog sköta mig:)

    SvaraRadera
  10. tack för tipsen, alltid kul att läsa! :)

    SvaraRadera