måndag 13 december 2010

Vintersolnedgång - fint i teorin


En kväll i förra veckan när jag åkte hem redan i solnedgången (hur sjukt låter inte det?!) var vinterhimlen alldeles osedvanligt vacker. Jag kände akut sminkinspiration rinna till, och igår eftermiddags hade jag möjlighet skrida till verket med penslarna.

Resultatet blev väl lite sådär. Det ser nästan bättre ut på bild än i verkligheten! Tur att det var kul... Närmast ögat ligger bronsguldiga kajalen Baked, sedan kommer guldskuggan Oasis, rödguldiga Sun, lila Psychedelic Sister, vinterblå Twighlight och slutligen vintervita Moonlight upp mot brynet.


Här ser ni vad jag använde: skuggorna Moonlight (1), Twilight (2), Oasis (5) och Sun (6) ur min äldsta palett från Stila (närmare titt här!), 24/7 glide-on eye pencil i Baked från Urban Decay och skuggan Psychedelic Sister från samma märke.

5 kommentarer:

  1. Bara namnet gör den underbar: Psychedelic Sister. Gotta love it!

    SvaraRadera
  2. Den lila färgen är väldigt fin. Blir sugen på en lila ögon-makeup nu :)

    SvaraRadera