torsdag 2 december 2010

Thailack



En snäll kompis som varit i Thailand köpte detta tjusiga lack till mig. Det är lite som en ljusare variant av IsaDoras Hunter Green. Lacket var helt ok att måla med, det är enbart slarv och tidsnöd som gjort ytan ojämn. En intressant grej med formulan är att lacket luktar väldigt starkt, som nagellack luktade när man var ltien. Kanske har man inte kommit lik långt med att dra ner på kemikalierna i Asien? Lacket är hur som helst en trevlig bekantskap! Har någon annan testat lack från Thailand? Vad tyckte ni?

7 kommentarer:

  1. Har testat några lack från Thailand och har samma erfarenheter, luktar kemikalier som sjutton :o vet inte vad det beror på alls men jag blev faktiskt lite överraskad.

    SvaraRadera
  2. Jag har några stycken och jag har inte tänkt på att de skulle lukta annorlunda faktiskt, men jag har nog andra märken än vad du har.

    SvaraRadera
  3. Har aldrig testat ett lack från Thailand. Synd att det luktar stark, men lukten försvinner kanske efter att det är färdigmålat?

    SvaraRadera
  4. Wow! Det var ju skitsnyggt!!!

    SvaraRadera
  5. Honi: Spännande att du upptäckt samma sak!

    Ninni: Ja, kanske.

    Carina: Japp, lukten försvinner efter ett tag!

    Sminkan: Tack =) Det tycker jag också!

    SvaraRadera
  6. Guh, vad snyggt! Inte för mörkt så det ser svart ut, men heller inte för ljust:)

    SvaraRadera
  7. Sanna: Precis! Ett perfekt tillskott i samlingen!

    SvaraRadera