tisdag 7 december 2010

Recension av Sebamed Clear Face?


Många har frågat efter min recension av Sebameds nya serie Clear Face för känslig hud med akne. Punktbehandlaren Sebamed anti-spotgel har jag redan recenserat här, den var riktigt bra! Med resten av produkterna ligger det till såhär: Jag har försökt inleda testning av serien flera gånger, men på grund av den starka parfymeringen inte stått ut mer en en eller två kvällar i rad. Jag kan alltså inte alls uttala mig om effekten, tyvärr.

Vad jag däremot kan uttala mig om är att produkterna känns behagliga, milda och behandlande på samma gång. Dessutom är priset överkomligt. Längre än så kommer jag tyvärr inte. Om man inte har något emot doften kan de säkert passa bra! Vill man ha oparfymerade alternativ eller mildare doft föreslår jag att man spanar in ACO Spotless. Hur ser det ut för er läsare? Har ni testat Sebamed? Vad tycker ni om parfymerade produkter?

3 kommentarer:

  1. Jag gillar när det doftar gott, men det får inte dofta för starkt. Oparfymerat är lite trist tycker jag, men det är viktigt att man kommer överens med doften. Däremot tycker jag att det är totalt onödigt med parfym i vissa produkter såsom punktbehandling av finnar, i mascara etc. Några krämer som jag tycker doftar jättegott är Vichy's ansiktscremer och även många från Yves Rocher. Oliva's parfymering har jag svårt för.

    SvaraRadera
  2. Oj den här serien har jag helt missat

    SvaraRadera
  3. Ninni: Jag uppskattar också mildare och goda dofter och håller helt med om att det är onödigt i vissa typer av produkter! Vichy måste jag nog sniffa närmare på =)

    Shamrock: det hade jag också! Men att döma av folks googlesökningar är det många som letar efter den =)

    SvaraRadera