onsdag 3 november 2010

Span på stan!


När jag shoppade Clinique var jag egentligen på väg till apoteket och torget. Här ser ni delar av min fångst, citroner och småtuber för 10 k styck. Det är Apoteket Hjärtat som säljer ut sina småförackningar, jag misstänker att de ska ersättas av egna märket så småningom, eller vad tror ni? Hur som helst blev jag glad av att kunna fynda favoritfotrkrämen billigt och dessutom en ny (för mig) kroppslotion till necessären.

Apotek Hjärtat (och kanske på andra apotek?) kan man också köpa en necessär med Avènes kräm för extremt känslig eller intolerant hud, nämligen lugnande Skin Recovery Cream. I necessären finns också en lite flaska av det berömda Eau Thermale. Bra deal tycker jag, eftersom dessa småflaskor är svåra att få tag på i Sverige, och det är i detta handväskvänliga format fuktsprayen gör sig allra bäst. Kittet kostar 195 kr, vilket är krämens vanliga pris. Minifuktsprayen följer alltså med på köpet!

Just nu kan man även hitta IsaDoras lack som jag är besatt av till nedsatt pris på Lindex. Nämnda affär säljer också ut (iallafall i Lund) hela sitt Viva la Divasortiment, ta två - betala för en! Utförsäljningen verkar vara till förmån för nya MNY, som hade kommit upp både på Lindex och Åhléns. Jag spanade länge och väl där, men kunde inte riktigt bestämma mig.

Har ni några bra shoppingtips just nu? Tveka inte att dela med er i kommentarerna!

Uppdatering: Även Kicks har fina erbjudanden just nu. Dessutom kan man spana in årets julaskar....

4 kommentarer:

  1. Skulle vilja ha en Eau Thermale, fast i den lilla storleken. Synd tt man är tvungen att handla krämen för att få den.

    Gilar inte att köpa grisen i säcken ;) utan jag vill testa en miniförpackning av en produkt innan jag köper en stor.

    SvaraRadera
  2. Du har alltid så himla bra tips! :-)

    SvaraRadera
  3. Åh Viva La Diva vill jag kunna shoppa, älskar deras grejer. Ångrar att jag inte köpte en skugga som jag så gärna ville ha när jag ändå var i Sverige.. Så kan det gå :p

    SvaraRadera
  4. Carina: miniförpackningar is the shit! Utomlands kan man nästan alltid hitta Eau Thermal i liten flaska.

    Ninni: Vad kul att höra att du tycker det =)

    Honi: VLDär verkligen inte dumt. Hoppas att de kommer till Danmark också snart!

    SvaraRadera