tisdag 23 november 2010

Lanvin föll mig på läppen!



Jag hann faktiskt in på H&M ett varv för att spana på Lanvingrejorna. Där fanns förvånansvärt mycket kvar på Gustav Adolfs torg i eftermiddags! Läppstiften var tyvärr slut, men inte alla klänningarna. Jag provade en riktigt fin mörkblå sidenvariant (överst), men den kvalade ändå inte riktigt in i min garderob, så jag hängde tillbaks den. Den klänningen jag spanat på från början visade sig vara i alldeles för sportigt material för att falla mig i smaken (det ska vara siden!), så den fick hänga oprovad. Till saken...


När jag skulle köpa ett nagellack i tröstpris för utebliven Lanvinshopping frågade jag tjejen i kassan om hon visste om det ändå inte fanns kvar något bortglömt litet stift någonstans. "Jag har ett här!", sa hon och halade fram ett rött som hade förirrat sig in bakom disken. "Jag tar det!" sa jag och kände blev hur nöjd som helst. Fler bilder, swatches och utlåtande kommer när jag får tillgång till dagsljus. Hoppas att det inte dröjer till i vår....

11 kommentarer:

  1. Kul att du lyckades hitta något :) Läppstiftet ser fint ut!

    Såg att allt var slutsålt i H&Ms webbutik.

    SvaraRadera
  2. Ojdå, jag hade hoppats hitta ett, men det kan jag nog glömma nu och imorgon hinner jag inte ner på stan. Mähh.... läppstiften kunde de väl tillverka hur många som helst av? Ditt är väldigt snyggt iaf!

    SvaraRadera
  3. Åhh läppisarna var jag också sugen på, iallafall ett men jag lyckades inte ens ta mig in på hemsidan förrens allt var slut. Sån himla kö, kanske kommer in igen nångång snart!

    SvaraRadera
  4. Åh, nu blir jag avis! :P Försökte komma in på hemsidan imorse men det var lönlöst, fast å andra sidan ville jag bara ha det för att det var Lanvin, haha ;)

    SvaraRadera
  5. Åh, vad kul! Ser fram emot att få se det på dina läppar!

    SvaraRadera
  6. Des: Ja, förhoppningsvis =)

    Carina: Ja! Mm, trist att allt var slut där.

    Ninni: Tack! Synd att det inte fanns fler! Du får hålla utkik om de får påfyllning!

    Honi: Vi får hoppas det! Synd att det var så fullt i webbutiken =(

    Josephine: Så kände jag lite med klänningarna =)

    Sminkan: Äkta köpglädje ;-) Jag ska försöka få till en LOTD så snar som möjligt!

    SvaraRadera
  7. Måste säga att såna här hyppade kollektioner får mig att inte vilja ha något alls, blir liksom så ointresserad man kan bli av sånt. Dock kan jag erkänna att läppstiften fått mig lite sugen flera gånger, synd att de tar slut så fort. Hade varit skoj att kika på dem åtminstone.

    SvaraRadera
  8. Vad kul att du fick en läppstift i slutet ! :)

    SvaraRadera
  9. Shamrock: Ja =)

    Linda: Ibland (tex med MAC) blir det så för mig också med hypade kollektioner... Hoppas att desa stift kommer in igen, jag skulle gärna spana även på de andra!

    Liesewiesje: Ja!

    SvaraRadera