onsdag 10 november 2010

De perfekta guld- och silverlacken


Utan att riktigt veta varför har jag blivit i det närmaste besatt av att hitta de perfekta guld- och silverlacken. Kanske finns de i China Glazes julkollektion? Lacken här ovanför till vänster heter Midnight Kiss och Cheers to You. Från IsaDoras vinterkollektion Glitzy kommer de fina metalliclacken Metal Glitz och Silver Glitz som syns till höger (Metal Glitz såg guldigare ut när jag först såg reklambilderna). Dessa båda lack måste definitivt spanas in i verkligheten!

IsaDoras har också ett riktigt snyggt guldlack i sitt ordinarie sortiment. Det heter Gold Sparkles, och kanske är det egentligen just det lacket som är svaret på mina böner? Som ni märker lider jag av väldigt svår i-landsbeslutsångest!



Just Midnight Kiss och Cheers to You finns i ett kit för 6:50$. Det stör mig dock att man "får" just ett snapsglas på köpet i det kittet. Jag hade hellre velat ha något annat! (Man kan ju förstås beställa dem ett och ett, då kan man blanda hur man vill!) Det finns också ett kit med Midnight Kiss och de båda gröna lacken ur kollektion Mistletoe Kisses och Jolly Holly. Fördelen med det kittet, utöver att det innehåller gröna lack, är att det finns på Kicks (för 198 kr), alltså kan man önska sig det i julklapp.

Frågan är nu inte bara vilka lack jag ska satsa på, utan också om jag verkligen är ute efter ett silverlack också, och inte bara ett guldlack... Jag ska visa er de metallack jag redan har endera dagen, så att ni kan hjälpa mig att prioritera!

7 kommentarer:

  1. Haha, oj vilka problem! Mina favoriter på metall-fronten är Orlys silverfolieliknande Shine och det lite kopparfärgade Rage från Foil Fx-kollektionen. Där finns även ett guldfärgat som heter Luxe. Värt att titta på, de finns bl a på Head2Toe.

    SvaraRadera
  2. Haha jag är likadan... fast jag letar bara efter det perfekta guldlacket :)

    Jag har 3 guldlack här hemma från IsaDora, Rimmel och Sally Hansen, har bara hunnit testa IsaDora's guldlack. Ett annat guldlack som jag har testat är min väninnas (YvesSaintLaurent Manucure Couture Duo, Nr 3).

    Ifall du hittar det perfekta guldlacket får du gärna säga till mig :)

    SvaraRadera
  3. Jag såg ett fint silverlack från ELF tidigare idag, kika där oxå! :D

    SvaraRadera
  4. Älskar oxå guld och silverlack (mest silver)

    SvaraRadera
  5. Ninni: Dem ska jag genast spana in, tack!

    Carina: Kanske är det egentligen mest det jag letar efter också =) Jag lovar att hojt till om jag hittar det perfekta!

    Josephine: Bra idé, tack!

    Shamrock: Ja, det är så fint!

    SvaraRadera
  6. åh ett vackert lack i guld vore fint, äger nog inte något...

    SvaraRadera
  7. Linda: Då behöver du nog också ett =)

    SvaraRadera