söndag 29 augusti 2010

Recension: Puderborste från Rusta

Nu har jag hunnit testa puderborsten från Rusta och är redo att recensera. Jag köpte borsten för osannolika 49 kr i somras., och har använt den nästan varje dag sedan dess. Borsten är gjord av gethår och har ett gediget handtag. Den känns definitivt dyrare än sina 49 kr. Jag har mest använt den till pressat och löst mineralpuder, och det funkar riktigt bra. Den håller också för tvätt vilket ju är ett plus. Själva borsten är dock lite stickigare än vad som är optimalt. Den är tillräcklig mjuk för att jag ska fortsätta använda den, men någon gång i framtiden kommer jag att slå till på drömborsten från Clinique.


Betyg: 4 av 5 (betyget höjs något med tanke på det låga priset)

5 kommentarer:

  1. den ser fin ut faktiskt. kul att den är prisvärd:) Jag håller på och testar en retractable kabuki från eco tools. Lite dyrare än denna, men jämfört med min gamla från too faced är den billig.

    SvaraRadera
  2. Ibland är billigt inte så tokigt.. :) Sen sänker man kanske kraven lite bara för att dom är billiga med.. hade det var en dyr borste så hade man ju förväntat sig mycket mer.. Men prisvärd kanske man kan säga att den är då i alla fall? Jag är dålig på det här med borstar får jag erkänna, har nästan inga dyra..

    SvaraRadera
  3. Emma P: Åh så spännande med en ny retractable! Jag är ständigt spekulant på Too Faceds...

    Marybeth: Nej, som tur är kan man göra fynd! Ja prisvärd är vad den är! Jag har inte heller någon stor borstsamling, men jag jobbar på det!

    SvaraRadera
  4. Ja det tycker jag med, det är så himla smidigt... Ah, den är superbra, den borde du ha! har du sett att den finns på bellme för 229?

    SvaraRadera
  5. Emma P: Va!? Tusen tak för tipset!

    SvaraRadera