måndag 23 augusti 2010

Nyfiken på: Clinique Superbalanced Powder Makeup spf 15 Mineral Rich Formula


När jag läser om Cliniques nya mineralfoundation Superbalanced Powder Makeup spf 15 Mineral Rich Formula är det ingen tvekan - den är förmodligen svaret på alla mina böner! Med vårdande mineraler och vitaminer balanserar kombinerad hud genom att tillföra fukt till torra partier, och matta ner där man bli glansig. Dessutom ger den skydd mot solen och håller i upp till 8 timmar. Även förpackningen verkar genomtänkt och praktisk (det verkar vara en sådan där man skalar fram lagom produkt åt gången och sedan kan stänga om pudret igen). Hur ska jag kunna vänta tills den släpps i Sverige? (Pudret släpps här den 20 september enligt Beleza, som har mer information om pudret, spana in hos henne, vetja!)

7 kommentarer:

  1. Den där och ögonkrämspennan står på min inköpslista inför New York. Jag måste bara ha den!

    SvaraRadera
  2. Ninni: All About Eyes-serumpennan är ett måste för mig också. Jag måste nog göra en önskelista med bara Clinique snart =)

    SvaraRadera
  3. Jag är också lite nyfiken på denna. Tvivlar dock på att jag kommer att köpa, då jag egentligen föredrar mer renodlade mineralmärken som ofta innehåller färre ingredienser. Vore kul att testa iofs, men tveksamt om jag har lust att lägga så mkt pengar på den, för antar att den inte blir superbillig:)

    SvaraRadera
  4. Spännande!Gillar ju deras flytande superbalanced. Däremot var deras Almost Powder Makeup fruktansvärt.

    SvaraRadera
  5. Emm P: Det är ju säkert billigare med rena mineralmärken, men jag tycker att de är svåra att få överblick över. Det blir nog Cliniqur för mig, jag är ett litet vanedjur =)

    Linda: Jag gillar också Superbalanced OCH Almost Powder. Vad synd att den senare inte funkade för dig.

    SvaraRadera
  6. har du hunnit prova den?
    är det bara puder eller finns den i foundation också?

    SvaraRadera
  7. Bela: Jag har hunnit prova, men är inte riktigt redo att recensera =) Produkten jag har fått här är en foundation i puderform, en slags mineralfoundation. Puderfoundationen har ett syskon som är en vanlig flytande foundation. Vill man ha extra täckning kan man ha båda. Jag har haft även den flytande varianten innan jag började blogga. Den var kanonbra! Läs mer om de olika sorterna här: http://www.clinique.com/products/CATEGORY4900/Makeup/Foundations/index.tmpl

    SvaraRadera