tisdag 31 augusti 2010

Naked Flamingo


Jag kanske borde sluta ha ordet "naked" i rubriken så ofta, men det är inte lätt eftersom jag ofta sträcker mig efter Too Faced Naked Eye Kit! En annan not to self är: Sluta skugga mig själv med kameran!


Till dagens sminkning istället! I dagens har jag kombinerat färgstarka Smashbox Flamingo med Satin Sheets och Birthday Suit ur min Too Faced-palett. Just som att använda sina neutrala paletter tillsammans med en mer färgglad singelskugga är praktiskt tycker jag. Då kan man hålla sig till neutrala favoriter och växla mellan färgklickar och få en komplett sminkning.


Palett från Too Faced, korallskugga från Smashbox, mineralrouge från Maybelline, Stila Smudge Pot som ögonbas, Touche Èclat från YSL, Urban Decay 24/7 glide-on eyepincil i Bourbon, och High Impact Curling Mascara från Clinique.

4 kommentarer:

  1. De som söker på "naked" få fina sökresultat iallafall ;) Flamingo är så fin på dig :)

    SvaraRadera
  2. Så fint och skimrigt! Haha, tänkte samma som Josephine för övrigt:)

    SvaraRadera
  3. Josephine: He he =) Tack!

    Emma P: Tack =)

    Des: Tack!

    SvaraRadera