lördag 21 augusti 2010

Guld och gröna skogar



Igår hade jag en sminkning khaki och guld, med skuggor ur IsaDoras palett Bohemian Rhapsody från förra hösten. Som bas har jag använt ett av sommarens reafynd, Waterproof Cream Eye Shadow i kulören Seaweed Green från samma märke. De små krämskuggorna är grymt bra som bas, men har tyvärr utgått ur sortimentet. Eftersom de är så bra hoppas jag att de kommer tillbaka så småningom!


Utöver skuggorna ser ni kajal i Wooden Metall från Make up store, High Impact Curling Mascara från Clinique, concealern Touche Èclat från YSL och nuvarande favoritrouget från Maybelline.

Här kisar jag lite väl mycket, men visst är färgerna fina!?Ikväll är jag nog bortom nätets räckvidd, men vi ses imorgon! Hoppas att ni har en härlig lördagskväll allihop!

12 kommentarer:

  1. Superfint! Älskar skimret och det passar jättefint till din ögonfärg! Hemma igen från Spanien så nu blir det nog snart fart i bloggen igen! :-)

    SvaraRadera
  2. Det snyggaste jag har sett på länge! Många fina nyanser i makeupen och allt är fint blendat! :)

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga färger. Passar bra nu till hösten

    SvaraRadera
  4. Jättesnygga färger :) Höstigt och fint!

    SvaraRadera
  5. Ninni: Tack! Vad kul att du är tillbaka! Hoppas att du haft det riktigt bra =)

    Makeuponista: Tack snälla du, vad glad jag blir =)

    Shamrock: Tack! Jag instämmer =)

    Honi: Tack!

    Sminkan: Tack!

    SvaraRadera
  6. Riktigt snygg sminkning, himla härliga färger du har använt. Jag har sett de små tuberna på utförsäljning, men har inte brytt mig om att köpa ngn. Kanske borde göra det om de är så bra....

    SvaraRadera
  7. Väldigt fint! Du är en fena på att få till det så skimrigt och fint.. och så kan du ta skarpa färger och på nåt vis softa till dom så det inte ser så himla mycket ut.. jag är imponerad, som vanligt.. :)

    Jag vill ha såna där krämskuggor men har inte sett dom nånstans här.. så synd att dom utgått också tycker jag.

    SvaraRadera
  8. Emma P: Tack snälla du! Och ja; köp om du hittar!

    Des: Tack!

    Marybeth: Tack snälla snälla du! Det är precis det jag försöker få till =)

    Jag har hittat mina småtuber på olika ICA Maxi och ICA Kvantum. Vi får hoppas att de kommer tillbaka!

    SvaraRadera
  9. härlig höstmake-up! sista bilden är jättefin!

    SvaraRadera