fredag 18 juni 2010

Natural Code Shine & Redness Eliminator


Jag har använt Skin Perfector Shine & Redness Eliminator från Lumene Natural Code flitigt sedan jag fick det i förra veckan, och känner mig redan nu mogen att recensera. Först kikar vi lite på produktinformationen:

Shine & Redness Eliminator är ett dubbelverkande mineralpuder, som neutraliserar både blankhet och rodnad. Det är frågan om ett fixerings- och mattande puder snarare än en mineralfoundation. Precis som resten av produkterna från Natural Code, inneåller Shine & Redness Eliminator groblad som vårdar huden och motverkar orenheter. Pudret täpper inte till porerna. Enligt officiell information innehåller Shine & Redness Eliminator inte solskydd. Eftersom det rör sig om mineraler skyddar det lite mot solen ändå, men man bör givetvis kombinera med annat solskydd.

Vad tycker jag om pudret då? Jag älskar det! Färgen är perfekt, även om jag inte har stora problem med rodnad är den gröna delen toppen när man druckit lite vin eller cyklat fort. Det fungerar verkligen!

Jag använder sällan puder till vardags, men har testat
Shine & Redness Eliminator över flytande foundation, färgad dagkräm, över bara dagkräm, över solkräm och över vanliga pressade mineraler och pudret passar med alla.

En av anledningarna till att jag annars sällan använder puder är just att jag är rädd för att det ska täppa till porerna. Shine & Redness Eliminator är alltså som som klippt och skuren för mig. Jag har i princip inte haft en enda finne på hela veckan.

När man köper pudret följer det inte med någon spegel (som jag gjort här). Istället kan man köpa till en som man sedan kan flyta med till nästa dosa. Jättesmart, tycker jag. Jag är nämligen helt säker på att det kommer att bli fler Natural Code-puder för mig i fortsättningen!

En liten uppdatering: Jag har upptäckt att jag är ganska dålig på att skriva ut priser. Detta puder kostar 85 kr. Ett kap, med andra ord!

Betyg: 5 av 5

Psst! Vill du läsa mer om produkter mot rödhet? Här har jag recenserat Redness Solutions Daily Protective Base SPF 15 från Clinique.

21 kommentarer:

  1. Det låter ju jättebra! Ska spana in, men vänta tills jag flyttat, kan nog behöva lite shopping då:)

    SvaraRadera
  2. Låter toppen! Detta ska jag köpa nästa gång mitt kompaktpuder tar slut! :)

    SvaraRadera
  3. Jag tror inte den är något för mig men låter onekligen som en bra produkt för de som är ute efter ett fixerande puder och behöver tona ner röda kinder. :)

    SvaraRadera
  4. Låter ju kanon. Röda kinder är vardagsmat i min fejja.

    SvaraRadera
  5. Den här låter ju löjligt bra! Har faktiskt inte provat den här- än ;D

    SvaraRadera
  6. Emma P: Spana in! Ska du flytta? Vad spännande! Är det jobbrelaterat?

    Makeuponista: Gör det =)

    Tina: Den finns utan grön halva också, om jag har förstått saken rätt!

    SminkJante: Den är kanon! Röda kinder är lätt hänt =)

    Badbomben: Det är faktiskt så bra som det låter =)

    Glamour-Och-Fläskpannkaka: Det kan det säkert vara =) Den verkar skräddarsydd för oss rödhåriga med ljus och känslig hud!

    SvaraRadera
  7. Linda: Gör det! Jag tror att den skulle passa dig också =)

    SvaraRadera
  8. Men gud, vilken superprodukt! Använder sällan puder för att jag ofta brukar känna att det blir lite kakigt, men kanske ska testa det här någon gång då. Priset är ju perfekt.

    SvaraRadera
  9. Basteth: Ja, prova! Detta är ett väldigt okakigt puder, annars hade jag inte gillat det.

    SvaraRadera
  10. Det låter verkligen askalas! Ett sådant kommer nog att hamna hos mih inom kort :)

    SvaraRadera
  11. Carin: Hoppas att du också gillar den =)

    SvaraRadera
  12. håller med alla andra,låter som ett mycket bra puder!!Jag blir också gärna lite röd i ansiktet!!

    SvaraRadera
  13. Ingegerd: Det skulle säkert passa dig också!

    SvaraRadera
  14. Japp, det ska jag:) Och yes, det är jobbrelaterat. Ska börja jobba i Kalmar efter midsommar, så det börjar dra ihop sig nu...

    SvaraRadera
  15. Emma P: Åh vad kul! Hoppas att du kommer att trivas!

    SvaraRadera
  16. Hej!

    Det låter kanon, men passar den alla hudfärger? Jag undrar eftersom jag är ganska mörk.

    Ha det fint.
    Sandra

    SvaraRadera
  17. Hej Sandra!
    Hrm, jag vågar inte riktigt svara på det... Det kan vara så att den är för ljus, men å andra sidan är den ganska transperent. Kanske passar det om man blandar den gröna och den puderfärgade? (Om det är tona ned rött man vill göra.)

    I Natural Code-kollektionen finns också ett enfärgat minerlpuder för fixering, nedmattning och utjämning. Det finns i fyra nyanser. Kanske kan någon av dem passa bättre?

    Du får helt enkelt gå till Lindex och testa! Lycka till =)

    SvaraRadera
  18. Hej, Kerstin.

    Tack för ditt svar, jag har kollat på Åhléns, men varan har inte kommit in än. Jag ska ta mig till Lindex och kolla.

    Trevlig helg.
    Sandra

    SvaraRadera
  19. Hej Sandra!
    Lumene Natural Code säljs bara på Lindex =) Hoppas att du hittar pudret där!

    SvaraRadera