fredag 4 juni 2010

LipGloss Bitch-hyllning



Att allas vår LipGloss Bitch fyller fem år har väl knappast undgått någon. De senaste veckorna har bloggen varit fylld av finurliga tävlingar med fantastiska vinster. I sista tävlingen är vinsten en enorm gunkgodipåse med hemligt innehåll. Enligt reglerna får man tävla precis som man vill. Jag har valt att göra en hyllningssminkning, och den ser ni här!


LipGloss Bitch favoritfärg är lila. Just denna lila ögonskugga är dessutom en skugga som LipGloss Bitch själv designat för coola mineralmärket BriteBird. Utöver att göra själva sminkningen är festlig och lila som möjligt, har jag också tagit inspiration även från själva asken, eftersom jag misstänker att Bitchen haft ett finger med i spelet även vid utformningen av den. Jag har målat små små silverstjärnor med en glittereyeliner från H&M. Det var inte helt lätt, men blev ganska bra ändå!



Jag testade också att måla även brynen lila. Det blev faktiskt ganska häftigt! Just att våga testa nya grejer tycker jag att LipGloss Bitch inspirerar till. Bloggen genomsyras av en positiv kreativitetsbejakande anda som smittar genom datorskärmen. Härligt!



Slutligen blir det lite bilder på själva fina LipGloss Bitch-skuggan. Nu håller jag tummarna i tävlingen, passar på att önska er alla en trevlig fredagskväll och framför allt: Stort grattis till fem fantastiska bloggår LipGloss Bitch! Du är en stor förebild för alla skönhetsbloggare och jag hoppas att vi får vara med och fira bloggens 50-årsdag också!

19 kommentarer:

  1. Ursnyggt, och så läckert med brynen till!

    SvaraRadera
  2. Fullpott, det är så Helena! Riktigt så jag ler här för mig själv, härligt! :D

    SvaraRadera
  3. Så helt underbart! Lipglossbitch är helt fantastisk, tänk vad hon har gjort för beautybloggande i Sverige! Hon står ju även bakom Pret-ty. Herregud vilken tjej!

    SvaraRadera
  4. Vilken bra idé med en hyllningssminkning coh fint blev det också! :-)

    SvaraRadera
  5. Verkligen en fantastiskt fin hyllningssminkning! Gillade stjärnorna!

    SvaraRadera
  6. Jättefint <3 Du ser jättebra ut i lila :)

    SvaraRadera
  7. Vilken underbar hyllning! Ljuvligt med det lila och så smart med de små silverstjärnorna:)

    SvaraRadera
  8. Käthe: Tiden går fort när man har roligt =)

    Glamour-Och-Fläskpannkaka: Tack!

    Des: Tackar, de blev ganska coola! Tveksamt om jag skulle våga mig ut med dem, bara...

    SvaraRadera
  9. Hoppsan, råkade trycka skicka innan jag svarat färdigt =)

    Badbomben: Tack snälla du =)

    Ninni: Tack! Ja, Helena är verkligen fantastiskt! Många av oss skulle nog inte "finnas" här i cyberrymden om det inte vore för henne =)

    Nailtastic: Tack =)

    Ingegerd: Tack!

    Sanna: Tackar! Här fick du se målade underfransar också =)

    Sminkan: Tack! Trevligt att höra :)

    Emilie: Tack snälla!

    Emma P: Tusen tack! Jag hade aldrig kommit på stjärnorna om det inte vore för dig och Sminkan =)

    SvaraRadera
  10. Superläckert. Coola bryn :-)

    SvaraRadera
  11. linda/bettieli7 juni 2010 kl. 23:43

    vilken superfin hyllning och sminkning!

    SvaraRadera