söndag 9 maj 2010

Guldrosa + lila + brun i dagens öga




Jag fortätter leka med min Brandied Bonze. Idag valde jag, enligt Sminkans förslag, att kombinera de rosa, lila och bruna skuggorna. Med GOSH Love that beige som bas och kajalen Rockstar på plats, började jag med att måla den bruna skuggan som ett v i yttre ögonvrån. Därefter lade den lila skuggan på resten av ögonlocket och tonade ihop skuggorna. Den rosa guldskimrande skuggan ligger i inre ögonvrårna och från strax över globlinjen hela vägen upp till brynen.


Skugga 3, 5 och 6 medverkar i dagens öga.

10 kommentarer:

  1. Kanonsnygg makeup. Gillar 5:an lite extra.

    SvaraRadera
  2. Sminkan: Tack! 5:an är fin, men jag hade nästan önskat mig lite mer pigment. Ska prova skuggorna på UDPP också!

    SvaraRadera
  3. Superfint! Paletten har så snygga färger och du kombinerar dem väl! =)

    SvaraRadera
  4. Makeuponista: Tackelitack =)

    SvaraRadera
  5. Väldigt snygg sminkning denna också! paletten verkar vara ett toppenköp för din del måste jag säga...

    SvaraRadera
  6. Emma P: Tack! Ja, jag är väldigt nöjd! Tror att den kommer att bli välanvänd i sommar.

    SvaraRadera
  7. Wow! Det här var himla fint! Jag gillar verkligen färgerna ihop!

    SvaraRadera
  8. Sminkan: Vad kul att du gillar det =)

    SvaraRadera
  9. Snyyyyggt! Älskar bronsiga toner, det här går dessutom åt det lila/vinröda hållet. Mums.

    SvaraRadera