tisdag 25 maj 2010

Essie Sexy Divide


Essies Sexy Divide har synts här i bloggen många gånger förut, men det är mitt favoritlack, så det förtjänar att få synas igen. Dessutom tycker jag att jag lyckades fånga färgen bättre på bild denna gången. Det är egentligen både mindre blått och mindre rött än vad som syns. Det är mest bara lila!


Jag lovar att snart visa några av mina nya lack också. Bilderna här är från helgen då det bland annat vankades mustaschfest. Jag ligger lite efter med publiceringen, men bråda tider kan det vara bra att ha lite bilder på lager!


Hoppas att ni står ut med lite bildspam!


Detta ÄR ett av världens vackraste lack! Köp ett om du har chansen! Bästa bloggbitchen, LipGloss Bitch, raprorterade tidigare idag om att Essie åter ska säljas i Sverige. Bra tycker jag, även om det verkar tokigt dyrt. Om man vill ha ett liknande lack, tyckte jag mig se ett bland Natural Code-lacken från Lumene.

11 kommentarer:

  1. Snyggt! blev det omlackning av samma till tårna också? själv tänkte jag byta färg på mina tånaglar i kväll till CHG(Drastic)!

    SvaraRadera
  2. Peter: Tack! Jag jobbar fortfarande på det här med tårna... Har haft det väldigt hektiskt, och nu har jag rejält ont i halsen. Att man är hemma och sjuk kan ju iofs vara till fördel för nagelmålning...

    SvaraRadera
  3. Om det är till någon tröst.... Krya på dig så gott det går. Jag har varit o bokat manikyr o pedikyr på salong i slutet av Juni då jag har påbörjat min 3-veckors semester. Ska på lack-jakt igen på Torsdag(fridag)=Helgjobb tyvärr!

    SvaraRadera
  4. Ja, det är verkligen ett snyggt lack! Jag är inget stort fan av Essie men just det här lacket, och ett par till, är faktiskt riktigt grymma.

    SvaraRadera
  5. Peter: Tack! Åh så härligt med mani o pedi! Jag överväger starkt att unna mig det snart. Har faktiskt aldrig gjort det i Sverige förr. Lycka till med torsdagsjakten!

    Sminkan: Tack! Jag tycker också att det står sig väl i de flesta jämförelser.

    SvaraRadera
  6. Sexy Divide är ett sånt lack jag ångrar att jag inte köpt, men det kanske fortfarande går att få tag i någonstans. Det är såå snyggt!

    SvaraRadera
  7. Nailtastic: Tack! Förhoppningsvis går det att få fatt på. Det är verkligen värt eventuella ansträngningar =)

    SvaraRadera
  8. Älskar det här lacket jag med. En av de mest använda lilan i kollektionen!

    SvaraRadera
  9. Badbomben: Ja, det passar till vad som helst, när som helst =)

    SvaraRadera
  10. Alltså jäklar vad snyggt det är!

    SvaraRadera
  11. Sofia: Tackar! Det tycker jag också =)

    SvaraRadera