söndag 25 april 2010

Recension: Redness Solutions Daily Protective Base SPF 15

Redness Solutions Daily Protective Base SPF 15 från Clinique, är en oljefri gröntonad primer som skyddar huden mot rodnad med UVA och UVB-skydd, utan kemiskt solskydd. Jag tycker inte att jag har särskilt stora problem med rödflammig hud, men eftersom jag har väldigt ljus och känslig hud tycker jag mig ändå kunna testa produkten. Här kommer lite snabba plus och minus:
+ Den gröna färgen neutraliserar verkligen rodnad, toppen!
+ Solskydd, gillas skarpt.
+ Tub, bra grejer.
- Trots att den kallas oljefri, upplever jag den som något tjock. Kanske gör den mig också lite blank. Fungerar säkert bättre på någon med ännu torrare hud.
Sammanfattningsvis: har du problem med rödflammig hud, spring genast och skaffa prover på hela serien. Det verkar som att den verkligen håller vad den lovar!

6 kommentarer:

  1. Tack för tipset! Ska genast tipsa vidare till min rödflammiga syrra!

    SvaraRadera
  2. Kabuki: Hoppas att hon gillar den =) Berätta gärna hur det går!

    SvaraRadera
  3. Jag har provat denna i två dagarna och hittills så tycker jag att den är fantastisk!!!

    SvaraRadera
  4. Köpte denna för ett par veckor sen men tycker inte den dämpar mina rodnader alls. Blir även blank av den fram på eftermiddagen, hade förväntat mej en hel del mer faktiskt, och jag är ju Clinique-fan vanligtvis. Bra med spf dock, men synd annars för den var ju inte helt billig.

    SvaraRadera
  5. Fröken Frodig: Usch vad synd att den inte funkar för dig =( Blankheten kände ju jag också av. Har du testat att kombinera den med ngn antiblank-grej, typ Pore Minimizer, eller så? Hoppas att de bättrar sig, eller att du kan byta bort den!

    SvaraRadera