onsdag 14 april 2010

Benefit Depuffing Action Eye Gel

Jag har, under en kortare period, testat Benefits Depuffing Action Eye Gel (fick prov i julas). Bilderna kommer är på en tub jag köpte i Tyskland som föedelsedagspresent till en kär vän. Av detta kan man sluta sig till att jag i alla fall tyckte att krämen var tillräckligt bra för att ge bort till en kompis...

Depuffing Action Eye Gel ska, med hjälp av kamomill och hallon kyla, strama upp och lugna huden under ögonen. Enligt Benefit själva gäller "A daily dab will make your eyes look fab!" Jag känner mig sällan extremt puffig eller svullen runt ögonen (snarare mörk, och med någon 28-årsrynka), men jag tycker att krämen kyler skönt och avpuffar något. Givetvis har jag testat den exempelvis morgonen efter någon riktigt rolig fest, och då har den faktiskt avhjälpt svullna ögon.

Krämen är motsvarar alltså inte riktigt vad jag söker hos en ögonkräm, men jag tror att den kan passa någon som främst besväras av svullna ögon ypperligt. Den känns skön på, och irriterar inte huden eller ögonen. Den fina och praktiska förpackningen, och att krämen funkar bra under smink, drar också upp betyget, medan priset sänker något. För 27 € borde det vara möjligt att hitta en något vassare ögonkräm. För 28$, däremot är den ett kap!

Betyg: 3 av 5 (utifrån mina behov, förhoppningsvis högre av min väninna!)

Ja, jag erkänner att jag klämde fram denna minirecensionen just nu bara för att det matchar dagens naglar...

3 kommentarer:

  1. En anledning så god som någon för att skriva en recension;)

    SvaraRadera
  2. Lite dyr med tanke på vad den gör verkar det som...

    SvaraRadera
  3. SminkJante: =)

    Emma P: Ja, jag tycker också det. Men kanske om den dyker upp i "jordgubbslandet"...

    SvaraRadera