torsdag 11 mars 2010

Paletthockey


Jag tänkte att det mitt prat om att ta fram förra vårens godbitar inte bara skulle vara snack, utan även lite hockey. På dagens öga ser ni därför bland annat skuggor ur Viva la Divas palett Tropical Temptaion.


Som en riktig skönhetsforskare ställer jag två av stiftskuggorna från tidigare inlägg idag mot varandra. En bas på varje öga!


På en bas av GOSH Love that beige på höger öga och Maybelline Color Definer i Satin dragée på vänster har jag lagt kajalen Bourbon tillsammans med skugga 4 och 6 på översta raden och 4 på understa ur Viva la Divas palett Tropical Temptaion. På fransarna har jag IsaDora VibraLash Mascara och på kinderna krämrouget Rosy blush från Clinique.


GOSH till vänster och Maybelline till höger. Jag upplevde faktiskt ingen skillnad, varken vid applicering eller efter yogapass.

Detta är ett försök att visa er även rouget, det är verkligen inte lätt att lyckas fånga rouge på bild! Jag inget annat smink på hyn (inte ens concealer, vilket jag hade beövt), eftersom jag skulle träna senare på dagen. Brukar ni tvätta av er smink innan ni tränar, om ni varit sminkade tidigare på dagen?

9 kommentarer:

  1. Rouge är skitsvårt att fånga på bild, jag håller med.. Särskilt om man inte vill ha med hela ansiktet på bild.. Vilket jag inte gärna vill.. jag är alldeles för blyg.. :)

    Ang krämskuggorna så är de förvånansvärt lika, jag hade aldrig gissat att det var två olika bara genom att kika på bilderna..

    Mycket fina fransar har du idag, vad tycker du om IsaDoras vibrationsmascara? Jag tycker det är en lite tokig idé men kommer säkert inte kunna motstå att testa i alla fall...

    Tycker inte du ser ut att ha behövt ha concealer, inte det man ser på bilden i alla fall..

    Ang det här med träning och smink så gör jag lite olika.. hinner så brukar jag ibland ta bort sminket men annars kör jag med det på.. men jag tycker mineralfoundation är ganska schysst mot huden och det ser inte kaos ut heller efter träning.. Men, jag föredrar att vara utan smink när jag tränar.. känns fräschare..

    SvaraRadera
  2. Det är bra med lite sminkforskning tycker jag! Jag ser heller ingen skillnad, intressant att de var så lika. Resultatet blev jättefint (på båda ögonen), härligt lyster och fina nyanser.

    Gällande smink och träning så är det sällan jag "orkar" sminka av mig innan. Men det är inte heller så ofta som jag använder någon typ av underlagskräm, och det är väl kanske främst den jag tycker att man behöver ta bort. Fast ifall jag haft riktigt rejält sminkade ögon så föredrar jag nog att tvätta av det, otrevligt med en massa kladd då svetten börjar rinna. Skönast är nog ändå att träna helt sminkfri. Då behöver jag inte oroa mig för att smeta ut sminket.

    SvaraRadera
  3. jag blir inte så svettig och jag använder heller inte foundation särskilt ofta eller sminkar ögonen rejält. så jag kör på och tvättar ansiktet efter passet i duschen i stället.

    SvaraRadera
  4. Tack för kommentarerna! Väldigt kul att höra hur ni gör!

    Marybeth: Jag är också lite för blyg =) Och ja, skuggorna är verkligen lika!

    Tack! Jag gillar Vibralash mer och mer! Vet inte om det är vibrationerna som gör det, men fransarna blir bra! Det är både lite fånigt o kul =)

    Tack för concealerkomplimangen =) Innan fixade jag alltid till innan bilder, men hyn brukar faktiskt te sig ganska jämn på bild.

    Jag tar också bort smink ibland om jag hinner, men det gör jag oftast inte =)

    Kajsa Kavat: Tack! Jag tänker likadant som du om om underlagskräm, det är mest den det känns som man vill ta bort, och jag är ofta utan.

    Karin: Så gör jag också oftast. Det är för jobbigt att tvätta o smörja en gång extra innan pass eller löprunda =)

    SvaraRadera
  5. Ojsan, svarade visst på det här inlägget också i förra inläggets svarsfält. Nåja, du förstår vad jag syftar på.;) Jag skulle hur som helst behöva träna mer.. Även om man inte är en tjockis kan man få bilringar och flåsa när man skyndar till bussen.;) Du är stark som attan som orkar iväg!:)

    SvaraRadera
  6. Basteth: Aha, jag fattar =) Bilringar o flås kan hända den bästa ;-) Jag är faktiskt ganska nöjd med att jag kommer iväg!

    SvaraRadera
  7. Ser fint ut, sminket. Lätt och med så mjuka färger!

    SvaraRadera
  8. Vad bra att du har plockat fram dina gamla vårgrejer! Superfint resultat, mkt vårljuvt...

    SvaraRadera
  9. Sminkan: Tack!

    Emma P: Tack!

    SvaraRadera