söndag 28 mars 2010

Minirecension: Stay don't stray


Jag har inte hunnit testa Benefits nya primer Stay don't stray särskilt länge, men eftersom många av er är nyfikna på den tänker jag ge mig på ett litet snabbt omdöme. Trots få användningar har jag redan fått bättre snits på själva pumpandet, så förpackningen får verkligen tummen upp! När man precis applicerat produkten, enligt anvisningarna, runt hela ögat ser man fantastiskt pigg ut. Den känns dessutom riktigt bra på huden hela dagen, tummen upp för det också.

Som primer över ögat, för ögonskuggor, kan man tyvärr inte riktigt säga att Stay don't stray slår UDPP. Om man bortser från just UDPP, och istället jämför med tex Lumens ögonprimer, måste jag dock säga att Stay don't stray är riktigt bra.

Som primer för concealer under ögonen tycker jag hittills att den är bra. Jag har inget att jämföra med (jag har nog knappt hört talas om någon primer för det ändamålet?), men tycker att concealern sitter något bättre än vanligt. Stay don't stray verkar fungera bättre tillsammans med Boi-ing som är en kakconcealer, än med Cliniques flytande Airbruch concealer.

Jag återkommer gärna med utförligare omdöme när jag hunnit testa längre!

[IMGP3048.jpg]

6 kommentarer:

  1. Tja, den låter ju rätt bra. Trevligt med en pumplflaska. Just det där med att den håller concealern på plats är det som intresserar mig. Vanliga ögonprimers har jag flera bra, men en som ger hållbarare concealer, det vore ngt...

    SvaraRadera
  2. Emma P: Just det ska jag utvärdera extra noga =)

    SvaraRadera
  3. Jag har sneglat lite efter den här så jag ser fram emot recensionen när du använt den ett tag.

    SvaraRadera
  4. Kabuki: Den verkar hyfsat lovande hittills...

    SvaraRadera
  5. Glamour-Och-Fläskpannkaka: Varsågod =)

    SvaraRadera