söndag 21 mars 2010

Kvällsöga från igår


Gårdagskvällens festsminkning var en ganska enkel grå variant. Till sminkningen (japp, så tänker jag!) hade jag en mörkgrå sidenklänning och röda naglar (Essie Jag-u-are). Klassiskt och enkelt!


Grått smink matchar jag oftast med kalla rouge, läppar och highlighters, men igår körde jag på varma toner istället. Det kanske inte riktigt framgår på bilderna, men jag tyckte att det funkade riktigt bra.


Eftersom det är just en kvällssminkning har jag tyvärr inga bilder i dagsljus. Vi får leva med min blixtstirriga blick med jättepupiller. Jag är dock ganska nöjd med att jag lyckats sminka över min begynnande bihålsinflamation...


Ur kvällen festväska sticker produkterna jag använt fram: Basen bestod i Sculpt and Shape Powder i Bone Beige/Emphasize från MAC, highlightrarna Moon Beam och Georgia från Benefit samt Boi-ing Industrial strength concealer och Powderflage från samma märke. Rouget är Blush délicieux i Nougat poudré från L'Oréal. Jag har blivit helt frälst av min miniMoon Beam och överväger starkt att skaffa en i fullstorlek.

Till ögonen använde jag de grå skuggorna ur Boldly Beautiful-Eyeshadow Palette på en bas av UDPP. Kvällens maskara var IsaDora VibraLash Mascara och kvällens kajaler Dusty smoke från Make up store och IsaDoras Inliner kajal i Blonde.

På läpparna hade jag Colour surge bare brilliance lipstick i 16 Ruby glass från Clinique, samma som här. Ruby glass är helt enkelt det käppstift jag oftast sträcker mig efter när det vankas fest.

Nu är det snart dags för mig och min nyfunna ovän förkylningen/bilhålsinflamationen att göra tidig kväll. Jag måste verkligen vara tillräckligt frisk för att gå till jobbet imorgon.

7 kommentarer:

  1. Åh (jag-u-are) är så jättesnygg. Själv har jag bytt till INM(chockrosa)på naglar o tånaglar, köpte ju denna i sthlm i somras + en del andra lack. Jag kan förövrigt säga att jag inte hade fikapengar på tågresan tillbaka på grund av nagellacksköp, korkat va? Så är det att vara lacktokig! Det blir en resa nu i vår också till huvudstaden!

    SvaraRadera
  2. Tjusigt! Hoppas du kryar på dig så att du kan njuta av vårsolen.

    SvaraRadera
  3. Peter: Ja! Oj, det är inte lätt att vara lacktok =)

    Ninni: Tack!

    SvaraRadera
  4. Åh, vilken fin sminkning! Du var verkligen festsnygg! Kul att få en titt i väskan med, sånt är alltid roligt...

    SvaraRadera
  5. Great minds think alike brukar dom ju säga! (Vilka "dom" nu är?) Jag väljer också ofta kläder efter smink, och ännu hellre kläder efter vilket nagellack jag gillar just den dagen!

    Den grå maken var skitsnygg, jag gillar grått! Utom på vädret veckor i rad.

    SvaraRadera
  6. Emma P: Tusen tack!

    Fröken Frodig: Skönt att höra att fler gör samma prioritering =)

    Tack! Instämmer verkligen om vädret =)

    SvaraRadera