måndag 1 mars 2010

Declaring Indigo på bal


I lördagskväll var det dags att slå klackarna i taket riktigt ordentligt på årlig bal med gamla studiekompisar. Kvällen blev fantastiskt rolig, men lång! (Därav nätfrånvaron igår.) Jag invigde en ny blå balkklänning som jag matchade min skuggor ur min Palette Liberté 01 Indigo Royauté från Lancômes kollektion Declaring Indigo. Jag kände mig så fin!



Utöver Lancômepaletten använde jag hihghlighter från Benefit och en ljus skugga från samma märke i inre ögonvrå och för att tona ut det blåa lite och kajalpennor från Urban Decay.


Bilderna från när jag provsminkade mig häromdagen (japp, jag gör sånt, gör ni?), blev något bättre eftersom det var ljust. Själva sminkningen blev nog ändå bättre och intensivare när det väl gällde. (Bilderna är klickbara.)

För ovanlighetens skull blev jag riktigt nöjd även med basen. Jag har verkligen försökt ta någon vettig ansiktsbild, men det lyckades inte. Till basen använde jag en gnutta Benefit Moon Beam i dagkrämen (även sedan som highilighter). Den ger världens finaste lyster som tyvärr inte riktigt vill framträda på bild. Både ansikts- och ögonbas höll bra hela kvällen, utan antydan till veck eller torrfnas.


Jag använde också Sculpt and Shape Powder i Bone Beige/Emphasize från MAC att skulptera med, Benefit CORALista som rouge och Industrial strength concealer Boi-ing och Powderflage under ögonen.



Här ser ni vad jag använde till ögonen, det är Lancômepaletten, Clinique High Impact Mascara, Urban Decay 24/7 glide-on eye pencilis i Deviant och Binge, IsaDoras inliner kajal i Blonde, Benefit Bikini line och UDPP. Paletten förtjänar en extra närbild! Jag har använt alla fyra skuggorna, främst den blåa med glitter.



Kvällens balläppar var diskret röda, med Colour surge bare brilliance lipstick i 16 ruby glass från Clinique underst och läppglanset Sunset från samma märke över. För bättre hållbarhet använde jag även min enda (!) läpppenna, en i passar-till-allt-färg från YSL.


15 kommentarer:

  1. JÄTTEFINT! :D Åh vad jag gillar mörkblått. Jag körde faktiskt också på det i lördagskväll, när jag hade ett stort tjejgäng på middag. Det är så snyggt!

    SvaraRadera
  2. Grymt läckert! Din allra bästa nånsin tror jag! Jag förstår att du kände dig riktigt snygg för det var du! De blå skuggorna är ena riktiga läckerbitar! Blir riktigt avundsjuk här vid skrivbordet. :-) Visst gör Clinique sköna läppstift? Jag är sådärförjust i läppstift annars, men just Cliniques är jag väldigt förtjust i.

    SvaraRadera
  3. Åh Kerstin så vackert!!! Underbar maffig blå som verkligen framhäver dina ögon. Helt fantastiskt snyggt helt enkelt!

    SvaraRadera
  4. Underbart snyggt. Du passa otroligt bra i den här intensivt mörkblåfärgen.

    SvaraRadera
  5. Supersnygg festmake. Jag brukar alltid tänka att jag ska göra en testsminkning men oftast blir det aldrig av eller så ändrar jag mig i sista minuten. :)

    SvaraRadera
  6. Tack snälla ni för de fina kommentarerna, jag blir alldeles glad här i min dagen efter-dagen eftertrötthet =)

    Maria: Tack! Kul att du gillar det =) Mörkblått är bäst!

    Ninni: Tack snälla du! Cliniques läppstift är faktiskt de minst uttorkande jag testat!

    Emma P: Tack så hemskt mycket =)

    SminkJante: Tack! Jag trivdes som sagt riktigt bra, trots att jag var en av de mest sminkade på hela balen.

    Tina: Tack! Ibland ändrar jag mig också, men det är inte så dumt när man ska köra lite nya kombinationer.

    SvaraRadera
  7. Jättefint! Jag tycker om när du drar på lite med färgerna. Passar dig, tycker jag. Jättefina blå nyanser också!

    SvaraRadera
  8. Du var verkligen jättefin! Bilderna gör inte sminket rättvisa, det var mycket maffigare irl.

    SvaraRadera
  9. Sminkan: Tack! Jag drar ju på lite mer ibland, och då är det extra kul att höra att ni tycker om det =)

    Andréa: Tack!

    Sara S: Tack snälla! Det är ju alltid så med foton. Störigt. Inte dumt med vittnen i kommentarsfältet =)

    SvaraRadera
  10. linda/bettieli3 mars 2010 kl. 16:05

    Wow fantastiskt fint, vilka intensiva blå , så snyggt!

    SvaraRadera
  11. Linda: Tackar! Jag blev riktigt nöjd själv också =)

    SvaraRadera
  12. Fröken Frodig5 mars 2010 kl. 19:23

    Så himla snyggt! Härlig blå färg till dina ögon.

    Gillar också cliniques stift, men inte glossen. Kollade ändå in dom nya lip smoothiesarna (!) idag, jättefina färger, men är inte helt säker på hur klistriga dom är...

    SvaraRadera
  13. Oj oj oj vad snyggt! Älskar verkligen färgen på ögonskuggan, passar dig ypperligt. Fint lagd också. Den där sminkningen adderad med lösfrallor vore något för mig... :D Tack för inspiration!

    SvaraRadera
  14. Fröken Frodig: Tack! Tina på Beleza har recenserat de nya glossen, spana in där, vetja!

    Marybeth: Tack =) Jag hade egentligen tänkt ha extrafransar, men bangade ur i sista stund, var orolig för att sabba sminket...

    SvaraRadera