onsdag 3 mars 2010

Dagens naglar: Lovie Dovie


När jag skulle måla naglarna i måndags kväll sträckte jag mig efter ett i det närmaste oprövat lack ur Essie-kollektionen från i somras. Lacket heter Lovie Dovie och är ett aningens svårapplicerat krämlack. Här har jag två lager + under- och överlack.



Här till vänster ser ni lacket i lamljus, med blixt. Överst i lampljus med blixt och precis ovanför denna text i solljus tillsammans med en bra handkräm som jag tänker tipsa om snarast. Under ser ni lacket i kallt dagsljus:




Jag kan inte riktigt bestämma för om jag gillar färgen eller ej. Den är både pastellig och barbierosa på samma gång. Hur som helst passar den bra med krokofanter!

10 kommentarer:

  1. Jag tycker den är ganska fin. Fast har fått för mig att jag inte gillar pastellack i kräm. Tycker det ser lite konstigt ut. Bättre med skimmer.

    SvaraRadera
  2. Jag tycker det är fint! Emma har fel, ska de vara pastell ska det vara kräm! ;D

    SvaraRadera
  3. Emma har inte alls fel, skimmer är finast!!!

    SvaraRadera
  4. Emma och Sminkan: Det hjälper ju inte alls att ni tycker olika =) Men egentligen är det nyansen jag känner mig kluven till. Jag brukar gilla både med och utan skimmer och både pasteller och starka färger. Jag tror att jag bestämmer mig för att lack ska vara antingen knalliga eller pastelliga!

    SvaraRadera
  5. Snyggt o vårigt! Själv kör jag på High Roler på naglar o tår just nu.

    SvaraRadera
  6. Peter: Tack! High Roler är fint! Jag har Jag-u-are på tårna.

    SvaraRadera
  7. Jag är inte så förtjust i pasteller alls, varken skimmer eller kräm så jag tycker både sminkan och emma p har fel;)

    Men jag måste medge att lacket ser väldigt lockande ut tillsamman med krokofanter men det tror jag beror på krokofanten:)

    SvaraRadera
  8. SminkJante: Ha ha, jag föredrar nog också krokofanten framför lacket =)

    SvaraRadera
  9. Jag hade inte några förväntningar alls när jag fick hem Lovie Dovie. Men väl på nageln älskade jag det faktiskt! Det är en underbar rosa. :-)

    SvaraRadera
  10. Nailtastic: Vad kul att du gillar det =)

    SvaraRadera