tisdag 30 mars 2010

Blå tisdag

Även till ögonen var det enkelt som gällde idag. Dock kan det bli mer komplicerat än man tror när man ska vara snabb. Trots att jag vet att mitt stift från GOSH är min bästa stiftskugga, sträckte jag mig efter en Color definer från Maybelline. Jag var nämligen sugen på rosa till det blå...


Color definer brukar vara hyfsat bra, men de är lite torra. Tillsammans med primern Stay don't stray blev det en fnasig katastrof. Trots fnaset, särskilt i ögonvrån (som ni ser precis här ovan,) satt kombinationen som berget. Jag fick inte ens bort fnaset när jag försökte börja om! Så kan det gå, jag fick gå iväg med fnas, men sminket har inte flyttat sig en millimeter under hela dagen.


Till ögonen: Benefit Stay don't stray, IsaDora VibraLash, Maybelline Color definer i Secret Peach och Urban Decay 24/7 glide-on eye pencil i Binge. Jag glömde fotografera Boi-ing och Powderflage, som också var med, men under ögat.


Till ansiktet: ljuvliga MAC Blush Ombre i Azalea Blossom och Laura Mercier Tinted Moisturizer spf 20 i Porcelain.

Med allt fler produkter i samlingen har jag gått från att vara en "målar-bara-ögonen-tjej" till en som också lägger en hel del möda på basen. Det hade jag inte trott för något år sedan!

5 kommentarer:

  1. Hihi, fast i sminkträsket! Underbart! Blått klär dig jättebra!

    SvaraRadera
  2. Jättefint med blått på dig!

    SvaraRadera
  3. Ninni: Tack! Japp, jag är fast =)

    Sminkan: Tackar!

    SvaraRadera
  4. Mycket vackert Kerstin! och mkt avis är jag på rouget...

    SvaraRadera
  5. Emma P: Tack! Jag är säker på att du också skulle gilla rouget väldigt mycket! Vi kan ju hoppas på att det dyker billigt på allcosmeticswholesale eller så. Jag vill VÄLDIGT gärna ha det koralliga också.

    SvaraRadera