torsdag 18 februari 2010

Läppglans deluxe


Trots att det inte råder någon brist på egna fynd att visa upp, vill jag visa er en liten godsak som min mamma shoppade på sig när jag köpte min efterlängtade Lancômepalett. Hon köpte ett av läppglansen ur Diors tjusiga vårkollektion. Nyansen har eventuellt ett namn, men från fotona jag tog när jag snabbtestade glanset framgår endast färgnumret, 857.


Glanset var både snyggt och skönt på, men även om det var kul att prova skulle jag tveka rejält inför ett så dyrt gloss (ca 250 kr). Torra ögonskuggor och rouge är ju en sak, de varar väldigt länge, men läppglans har ju en begränsad livslängd. Dessutom är det tveksamt om kvalitetsökningen står i paritet till prisökningen från enklare till exklusivare märken. Vad anser ni om dyrare läppglans?

6 kommentarer:

  1. Vad fint det var, och vilka vackra läppar du har :) Jag tycker lite som du ang. dyra glans, mina dyraste är MAC, och där går gränsen lite.. Runt 180!

    SvaraRadera
  2. Maria: Tack snälla =) Det låter som en helt rimlig gräns, tycker jag!

    SvaraRadera
  3. hot lips! jag använder nästan aldrig läppglans, men det där dior ser ju fint ut! jag kör med läppbalsam eller går all in med läppstift.

    SvaraRadera
  4. Jag har ett läppglans från Dior och det är fantastiskt! Har dessutom hållit i flera år, typ 4 kanske. Jag gillar dyra läppglans, men det är delvis för att jag gillar skrytprodukter:D Nej skämt åsido, men man visar ju inte så ofta upp sin sminksamling IRL, det är ju typ läppgojs och puder så då tycker jag det kan vara kul att ha lite skojiga grejer där. Jag har ganska blandade prsiklasser och allvarligt talat är de flesta bra, de behöver absolut inte vara dyra för att vara bra. Gillar Clarins gloss väldigt mycket, de är otroligt trevliga och inte fullt så hutlösa prismässigt som Dior... Dessutom luktar de yummy, fast dte gör iofs Dors med...

    SvaraRadera
  5. jag gillar kletiga väldoftande gloss, tycker överlag att de bättre märkena har högre kvalite men långt ifrån alla.isadora och nivea har t.e.x superbra gloss, lóreals däremot gillas icke av mig...

    SvaraRadera
  6. Karin: Tack =) Jag tänker alltid att jag ska använda mer läppstift, men kommer sällan till skott. I ärlighetens namn blir det mest det läppbalsam som råkar ligga i handväskan...

    Emma P: Det låter ju lovande! Det där med läppglans och puder håller jag med om! Jag brukar faktiskt tänka i de banorna när jag packar festväska. Clarins låter inte dumt, deras skulla jag gärna testa någon gång!

    Linda: Jag gillar också både billigt och dyrt, gärna väldoftande. Däremot gillar jag inte alls om de luktar/smakar för mycket syntetiskt godis. IsaDoras har jag nog faktiskt inte testat. Det måste jag ändra på!

    SvaraRadera