onsdag 24 februari 2010

Dagens - naturell bohem



Idag har jag gjort seriösa grejer som genererar otroligt mycket vuxenpoäng. Då kändes det helt rätt med en lite nedtonat ögonmejk, med de några av de bruna tonerna ur IsaDoras kvintett Bohemian Rhapsody.


Ur denna tjusiga användbara palett använde jag skugga 1 på inre halvan av ögonlocket och upp till brynbenet, skugga 2 i yttre ögonvrå och globlinje och den mörkbruna som eyeliner. Eyelinern har jag målat med penseln som syns ovanför paletten, en snedskuren variant från Make up store. Rouget är Quick Blush i Pronto Pink från Clinique.

4 kommentarer:

  1. Det där rouget tycker jag ser urhärligt ut! Är det bra? Jag är ju rouge-oman du vet...

    SvaraRadera
  2. Ninni: Ah,det rouget är suberbra! Jag rekommenderar starkt! Jag har bara denna nyansen (köpt i NY, finns inte i Sverige), men det verkar skilja en del i grad av matthet/skimmer/glitter. Pronto Pink är nästan matt. Jag vill gärna ha Peach-in-a-pinch också, det är skimrigare.

    Här har jag skrivit om rouget:http://skimmerskuggan.blogspot.com/2009/04/pronto-pink.html, och här om den underbara gwp:n också: http://skimmerskuggan.blogspot.com/2009/04/clinique-gwp-pa-varldens-storsta.html

    SvaraRadera
  3. Tycker att du fått till en stiligt nedtonad sminkning. Bohemian Rhapsody ser väldigt tjusig och användbar ut.

    SvaraRadera
  4. Kajsa Kavat: Tack! Den är både fin och bra =)

    SvaraRadera