onsdag 17 februari 2010

Dagens bomullsblå öga




Dagens öga är mer blå lek med Declaring Indigopaletten. Jag vill matcha min tröja och använde den blå skuggan utan glitter, som jag kombinerade med en annan skugga från Lancôme, nämligen champagnefärgade Gaze. Utöver skuggorna använde jag 24/7-kajalen Binge från Urban Decay och en finfin krämskugga från IsaDora som bas. IsaDora Waterproof Cream Eye Shadow har visat sig vara en riktigt bra bas. Pale Rose är en ganska kall ton, som tog fram det lila i den blåa skuggan här.



Jag tyckte att min nya tröja (från H&M, bomull/siden med fin detalj på axeln) påminde lite om färgerna i Clarins vårlook Cotton Flower. När jag kom hem nu ikväll kom jag på att jag saknade lila, och adderade det i form av IsaDora Blooming Spring.



Här ser ni några av sakerna jag använt! I ursprungssminkningen var det krämskuggan (den vänstra) + Lancome och nu på kvällen kompletterade jag med den lila skuggan ur den förträffliga IsaDorapaletten från förra våren.

6 kommentarer:

  1. Väldigt fint, du klär i blått! Snyggt matchat dessutom...

    SvaraRadera
  2. Emma P: Tack! Jag börjar också tycka att jag gör det =)

    SvaraRadera
  3. fint och vad härligt de lät med bommullsblått!

    SvaraRadera
  4. Snyggt matchat! Det låter så fluffigt och skönt med bomullsblått, och färgen passar dig. :)

    SvaraRadera
  5. Kajsa Kavat: Tack! Jag gillar färgen mer och mer =)

    SvaraRadera