måndag 15 februari 2010

Camo Quad



Måndagar blir så mycket lättare att tampas med när man har en fin skörd av byten och shoppingfynd att visa upp och gotta sig i. Först ut, ett lyckat byte i form av en ljus Camo Quad från Coastal Scents. Jag har alltid varit nyfiken på alla dessa concealerhjul med olika färger att blanda till exakt rätt nyans, och det ska bli spännande att experimentera loss!


Ni med kolla på sådant, vad säger ni om ingredienslistan? Är detta något man vill kladda på under ögonen och på näsvingarna?

5 kommentarer:

  1. Har inte så stor koll jag heller men den innnehåller mineralolja om du är rädd för det. Själv har jag inget emot det :)

    SvaraRadera
  2. Standardingredienser. Inte så sofistikerad formula, men det behöver inte vara dåligt. Bivax brukar dock inte dyka upp så ofta i sminkprodukter, används säkert för att ge hårdare konsistens till produkten.

    Petrolatum är tex första ingrediens i Bobbi Browns Cremay Concealer.

    SvaraRadera
  3. Makeuponista: Jag tror att jag kan leva med lite mineraloljor, jag har inte märkt några problem tidigare. Men som sagt, jag har lite dålig koll =)

    Sara S: Tack! "Inte dåligt" - jag kör på det! Intressant med BB-concealern! Jag försökte jämför med min favorit Boi-ing från Benefit, men jag lyckas inte hitta ngn innehållsförteckning på den.

    SvaraRadera
  4. Ja, dte är nog rätt standard ingredienser. jag är inte så pigg på att använda den här typen av concealers mer än under ögonen faktiskt, just för att de innehåller en hel del jox. Därför jag oftast har två concealers, en mineral på blemmor och så:) Men sen beror det ju på vad man har för hud, du kanske inte blir lika lätt igentäppt som jag...

    SvaraRadera
  5. Emma P: Jag blir igentäppt ibland, men jag har faktiskt mest concealer under ögonen. Blemmor lyckas jag aldrig täcka snyggt, så jag brukar låta dem vara, Jag inbillar mig att de försvinner snabbare då. Men en mineralconcealer vore nog ändå intressant... Fast jag borde nog egentligen ha lite köpstopp, *harkel, harkel*

    SvaraRadera