lördag 30 januari 2010

Vårvinterönskningar


Avène Thermal Spring Water
Jag har hittills testat två produkter från det franska märket Avène som nyligen kommit till våra svenska apotek, och jag vill har mer! Återfuktande ansiktssprayer brukar vara väldigt sköna, och jag är säker på att denna inte är något undantag."Omedelbar och effektiv lindring" - det låter ju hur bra som helst! Någon därute som testat?

Pop'n Petrol
Hela Lancômes vårkollektion Ô my Rose är alldeles ljuvlig. Jag vill ha nästan allt. Allra helst vill jag ha den fina grönblå paletten, helst för 42$ eller 32£ och inte för hutlösa svenska priser. Hur ska ni lägga upp er vårinköp från Lancôme?

En efter en släpper budgetmärkena efterföljare till Lancômes vibrerande maskara Ôscillation. Jag var på ett franskt Sephora när just Ôscillation släpptes, tittade fascinerat men med viss skepsis, och konstaterade att "vibrerande maskara, det är nog inget för mig". Efter att ha läst Sublims omdöme är jag inte lika säker på det längre... Bra vibrationer tackar man ju inte nej till! Dessutom var det väldigt länge sedan jag provade en maskara från IsaDora.

Matte About You
Jag har redan ett matt överlack från Orly, men efter att ha läst Makeuponistas eminenta jämförelse mellan två matt överlack känns Essies riktigt matta variant Matte Aboute You som ett måste även för mig.

Vad suktar ni efter i vårvintern?

4 kommentarer:

  1. Jag såg att Matte About You är med på din typ önskelista! Jag har det och det är bra!! Det gör det matt och då menar jag MATTT!!!!! Jag är bara tio år men jag äger faktiskt TVÅ Essie-lack, hehe. Mint Apple Candy eler vad det heter och Matte About You!!

    SvaraRadera
  2. Eme: Det låter ju lovande! Både att Matte About You är bra, och att du redan har två Essie-lack =)

    SvaraRadera
  3. Som vanligt suktar jag efter en hel massa grejer! Lancomes nagellack i Pop Petrol är ju helt underbart! Även geleyelinern genererar ett visst sminksug... Just nu vill jag ha världens bästa läppbalsam, vilket nu det kan vara. Ett bra riktigt snabbtorkande överlack vore inte fel. Och ett riktigt snyggt rött cremigt läppglans utan glitter som inte klibbar. Och Diormascara. Och Brite Bird-skuggor. Och... ja, du fattar :)

    SvaraRadera
  4. Fröken Frodig: Ja, lacket är också tokfint! Och eyelinern... Världens bästa läppbalsam kan vara Rosebud i tub, hoppas jag, för det är på väg till mig =) BB-skuggor vill jag också ha! Man vill ha en hel del, jag förstår precis =)

    SvaraRadera