söndag 17 januari 2010

Recension: Avène Soothing Hydrating Serum


Mitt serum från Avène fick jag som prov när jag var i London i somras, men jag har inte börjat testa det förrän vinterkylan kom. Nu har jag testat det ett bra tag, trots den lilla tuben och kan konstatera:
- att en liten, liten tub räcker länge. Serumet är drygt!
- det är superbra!
Jag har använt Avène Soothing Hydrating Serum både morgon ock kväll innan olika dag- och nattkrämer, företrädesvis vid minusgrader och / eller flygturer. Serumet lugnar och återfuktar precis som utlovat. Utöver att serumet verkar funka under vilka krämer som helst har det ingen påverkan på smink, annat än att allt smink gör sig bättre på väl återfuktad hud.

Avène är på ingång även på svenska apotek, och jag är nyfiken på att prova fler grejer från märket. Jag ångrar redan att jag inte shoppade loss i Wien när jag hade chansen.

7 kommentarer:

  1. Det låter ju bra! Kanske spanar in om det kommer till apoteket...

    SvaraRadera
  2. Ja jag blir iallafall jättenyfiken på hela serien. Kan meddela att de finns att köpa redan nu, åtminstone på apoteket.se.

    SvaraRadera
  3. Emma P: Gör det, vetja. De är, vad jag vet, inte fasligt dyra heller!

    Tina: Det är nog väl investerad nyfikenhet =) Bra att de redan finns, jag måste ge mig ut o spana!

    SvaraRadera
  4. Låter riktigt bra! Använde tidigare ett serum från Suki, men på något sätt har jag glömt allt vad serum heter trots att det skulle kunna vara en bra produkt nu under vintern.

    SvaraRadera
  5. Kajsa Kavat: Ja, serum verkar vara det som krävs när det blir riktigt kallt. Suki låter också spännande, jag har faktiskt aldrig testat ngt från det märket.

    SvaraRadera
  6. Denna skulle jag behöva nu, börjar bli riktigt torr :)

    SvaraRadera
  7. Jag skulle också behöva denna nu igen, hoppas att den kommer till Sverige!

    SvaraRadera