söndag 17 januari 2010

Lördagskvällens ofrivilliga kameleont



I går kväll ämnade jag göra en mörkgrön kvällssminkning. Det gick sådär. Min gröna Viva la Divaskugg visade sig vara mycket mörkare än jag kom ihåg. Slutresultatet blev inte alls grönt, men ganska fint ändå.


Basen för hela ögonsminkningen var den mer neutrala variant jag haft under dagen, Stila Smudge Pot Kitten och 24/7 glide-on eye pencil i Stash. Kanske var det (den då torra) basen som gjorde skuggan nästan svart?


Till sminkningen använde jag också konturpuder och highlighter från MAC, guldskuggan Price från Stila, Full potential lips från Clinique i färgen Sugar Plum, gröna Viva la Divaskuggan Dark Green och ständiga följeslagaren och favoriten CORALista. Den lilla lila tuben är Cliniques Pore Minizer Instant Perfector i 01 Invisible Light. Jag använder den så gott som alltid, men glömmer ofta fotografera den eftersom jag bär den med mig i handväskan. Den fixar så bra och fin yta att jag oftast struntar helt i foundation.

Jag har gjort ett nytt försök med grönt idag, men det får ni se imorgon!

4 kommentarer:

  1. Jag gillar kontrasterna. Jättefint!

    SvaraRadera
  2. VlD's mörkgröna skugga är ganska mörk, men detta är ju nästan svart. Hm, mystiskt... Fin är du alla fall!

    SvaraRadera
  3. Saminkan: Tack! Men ja, det är lite mysko =)

    SvaraRadera