söndag 31 januari 2010

Grått och rosa



Helgen har mest inneburit näsdukar och Eight Hour Cream för mig och inte så mycket smink. I fredags tog jag mig dock i kragen och testade ännu en Smudge Pot, nämligen den gråa.


Här ser ni merparten av de produkter jag använde mig av. Blush délicieux i Pink Marshmallow från L'Oréal, ögonskuggan Frosted Blossom från Clinique, Benefit Powderflage, UDPP, Airbrush Concealer från Clinique i nyansen 04 och Stila Smudge Pot i Grey. Visst lev produktbilden pastellig och fin!

För att matcha den gråa eyelinern bytte jag min vanliga maskara mot en grå volymvariant från Maybelline. Jag är tveksamt till om man ser någon egentlig skillnad.



Ett litet PS: Hoppas, hoppas att Boots tar med sig lite spännande märken när de kommer hit. Just nu är det till exempel "ta tre betala för två" på Urban Decay och Too Faced. Slurp!

9 kommentarer:

  1. Älskar dina inlägg. Märkte du att jag härmade dig med att lägga produkterna i inlägget i min blogg, tycker det är en så bra idé? Du är en inspiration för mig! :-) Sen hoppas jag att jag ändå får till min egen stil på inläggen framöver.

    SvaraRadera
  2. Ninni: Tack snälla du! Jag blir verkligen glad om jag inspirerar =) Jag gillar redan din stil, och jag tycker alltid det är spännande med produktbilder!

    SvaraRadera
  3. Vad fint det var med den grå mascaran. På mig ser det alltid konstigt och blekt ut med brunt eller grått eller andra färger på fransarna. Knallblått a la 80-tal kan jag klara men allt annat är hopplöst. Ja, förutom svart då. :D

    SvaraRadera
  4. Hjälp vad snyggt! Grått och rosa är en av mina absoluta favoritkombinationer!

    SvaraRadera
  5. Sminkan: Tack! Innan körde jag alltid med brun maskara, man måste kanske vara tillräckligt blek och genomskinlig i sig själv för ljusare maskaravarianter =) Knallblått är inte fy skam. Det skulle vara kul att se en riktig 80-talssminkning hos dig!

    Emma P: Tack! Min också =)

    SvaraRadera
  6. två saker:
    1) volymeffekten på mascaran syns verkligen! fiint!
    2) vadå, kommer boots till sverige eller vad har jag missat? haha.

    SvaraRadera
  7. Karin: 1. Tack! 2. Ja!!! (Japp, sånt kräver många utropstecken). I samband med att apoteksmonopolet hävs kommer lite nya aktörer, däribland Boots, till Sverige. Jag hörde ryktet redan tidigt i höstas, men nu är det bekräftat. Vi får hoppas att det inte bara är apoteksdelen som kommer...

    SvaraRadera
  8. Den grå smudgepoten var ju fab :) Det var länge sen jag gjorde en grå och rosa mejk, men du inspirerade mej! Nu får det snart bli en!

    SvaraRadera
  9. Fröken Frodig: Tack! Alltid lika kul om man kan inspirera andra =)

    SvaraRadera