fredag 15 januari 2010

Dagens gröna öga


Häromdagen visade BettieLi en fin sminkning med förra vårens palett från Viva la Diva. Den har jag inte använt på länge, så jag plockade fram den och gjorde en khakigrön sminkning.


Basen till ögonmejken bestod, som allt som oftast hos mig, av Boi-ing och Powderflage från Benefit under ögonen och Urban Decay Eyeshadow Primer Potion på ögonlocken.


Ur Viva la Divapaletten använde jag den fjärde skuggan på övre raden som highlighter och skugga fem och sex i v:et och globlinjen respektive på rörliga ögonlocket. Mascaran, High Impact Mascara, kommer från Clinique och kajalen är 24/7 glide-on eye pencil i Stash.


Med radarparet CORALista och Georgia från Benefit fick jag lite välbehövlig varm färg på mina bleka kinder.

Nu är det dags att plocka fram lite vin ur vinkylen och hugga in på middagen. Ha en trevlig fredagskväll!

10 kommentarer:

  1. Hej Krasse! Kul att läsa bloggen som vanligt :) Ville bara säga att jag uppärksammat att mascaran numera är svart och jag gillar det. Det blir lite mer dramatiskt och jag tycket det passar extra bra på dig med svart eftersom gu bara har smet på de övre fransarna. Tummen upp! Hade varit kul med en bild med mascara på de nedre också, för jag har nog aldrig sett dig med mascara runt hela ögat. Jag längtar alltså efter ett litet experiment ;) Kram & godnatt Klasse

    SvaraRadera
  2. Klasse: Vad bra att du uppskattar (o märkte!) att mascaran numera är svart! Jag ska testa med mascara på underfransarna också, det är bara det att den sällan stannar där...

    SvaraRadera
  3. Jag tycker att denna var jättefin, ljuvliga färger verkligen! Ska nog göra lite liknande till kvällen fast mer brunt...

    SvaraRadera
  4. Emma P: Tack! Det ska bli kul att se din!

    SvaraRadera
  5. Tack för komplimangen =) Superfint och fantastiskt skimmer!!!!

    SvaraRadera