torsdag 28 januari 2010

Apocalyptic, tredje tagningen


För några dagar sedan visade Sminkan det vackra lacket BB Couture Spellbound. Jag blev då genast sugen på att plocka fram mitt Urban Decay Apocalyptic, som är väldigt likt, igen. Sagt och gjort, igår lackade jag naglarna med två lager Apocalyptic med Essies 3-way glaze både över och under.

Det var tredje gången på ganska kort tid som Apocalyptic blev dagens naglar hos mig. Det hör inte till vanligheterna att jag använder samma lack så tätt, men just detta är sällsynt snyggt! De två bilderna här ovan är från första gången jag använde det, bilderna från igår (överst) blev inte alls lika bra.

Apocalyptic liknar inte bara Sminkans tjusiga lack, utan även Karins Essie Wicked från igår. Wicked ser så fint ut, jag är ju dessutom väldigt svag för just Essielack. Även jag använde just underbar Lemony Flutter innan jag manikyrade loss. Inläggen hade kunnat bli fånigt lika, tur att jag är lite seg!

7 kommentarer:

  1. Det är väldigt fint, ett riktigt vamplack...

    SvaraRadera
  2. Emma P: Tack! Hoppas ni inte tröttnar på det att se det här igen =)

    SvaraRadera
  3. Svart eller mörkblått? GRYMT läckert var det!! I morgon span på något CHG eller OPI-lack nu när lönen har kommit. Du får tids veta vilket jag köpte!

    SvaraRadera
  4. Peter: Nja, snarare vinrött =) Hoppas du hittar ngt fint på stan! Kanske har de CHG:s vårkollektion kommit, den ser väldigt fin ut!

    SvaraRadera
  5. vilket kul sammanträffande, verkligen! :D ditt ser också väldigt fint ut, en lite kallare nyans än wicked, eller vad tror du?

    SvaraRadera
  6. Otroligt snyggt lack, helt i min smak! Men det har vi ju redan konstaterat. ;D

    SvaraRadera
  7. Karin: Tack! Ja, kanske är det lite kallare.

    Sminkan: Tack, o jajemän =)

    SvaraRadera