lördag 5 december 2009

Brite Bird Bjooti


Idag blev det inte mycket bloggat, trots allt spännande jag har på lager. Vi skulle på galej nu på kvällen (bilder på sminkning finns kanske), och det blev hiskeligt bråttom. Innan jag hade börjat skynda mig lekte jag loss med mina nya skuggor från Brite Bird. Först ut är skuggan som namngivits efter Bjooti, som nästan är tre skuggor i en. Merparten av skuggan är giftigt gulgrön men där finns också krämvita fält med knalligt turkost skimmer. Jag har lagt skuggan från de gröna fälten på yttre halvan av ögonlocket, dragit penseln över både vitt och grönt till inre halvan, och använt bara de vita fälten med turkost skimmer som highlighter. Väldigt snyggt och coolt!




Några extra bilder på den läckra skuggan, och på kajalen och primern jag också har använt till sminkningen. Vi hörs imorgon!

4 kommentarer:

  1. Kul att få se den "på riktigt" i en sminkning! Passade dig bra!

    SvaraRadera
  2. Sminkan: Tack! Den kändes bra, men kanske egentligen mest till vår och sommar.

    SvaraRadera
  3. Det blev jättefint! och vad kul att man kan använda de vita fälten som highlighter... Käns ju som en ännu användbarare skugga på så sätt:)

    SvaraRadera
  4. Emma P: Tack! Jag är väldigt sugen på fler Brite Birdskuggor nu.

    SvaraRadera