lördag 28 november 2009

Mörkgrönt partyöga


Gårdagens partysminkning var mörkt grön, mörkare än vad som syns på bilderna. Jag hade velat ha sminkningen ännu mörkare och mer metallisk. Egentligen borde jag nog haft en mörk krämskugga som grund, men jag har tyvärr ingen sådan i min ägo. Än...


Det går åt en och annan pryl till festsminkning som sitter kvar hela natten! De ser många ut trots att jag glömt fotografera UDPP:n, Boi-ing, Sculpt and Shape och min Instant Pore Minimizer. Produkterna är fotograferad på klänningen jag bar igår kväll.




Ur paletten från Lancôme använde jag den svarta skuggan Statuesque och beigea Wheat bredvid. Jag använde pärlvita änden Birghtening Gold av cliniquepennan i inre ögonvrån IsaDoras Inliner i Blonde i vattenlinjen och Covet längs övre fransraden. Colour Focus i Deep Forest målade jag över Statuesque.

4 kommentarer:

  1. Snyggt med skimmer och grönt sitter väl aldrig fel. :)

    SvaraRadera
  2. Ursnyggt, och jag älskar grönt så... ;P

    SvaraRadera
  3. Tina: Tackar!

    Makeuponista: Tack =)

    SvaraRadera
  4. Snyyyyggt! Grönt gör mig alltid lite knäsvag, och det här var riktigt fint. :)

    SvaraRadera