fredag 28 augusti 2009

Dagens dagens


Trots att jag ännu inte visat den egentliga gårdagens dagens blir det den riktiga dagens dagens först. Idag har jag sminkat mig likt en traditionell get baked-sminkning, men med en helt annan palett, nämligen IsaDoras Delerious.


Sminkningen är inte helt olik en som Kisse visade i sin temavecka heller. Om jag hade hunnit vara med hade detta varit mitt bidrag till "blått och brunt".


Till enkel sotning använde jag blått och brunt ur paletten, i inre ögonvrån ljusade jag upp med Benefits singelskugga Bikini line och som kajal målade jag 24/7 Glide-on eye pencil i Bourbon.

4 kommentarer:

  1. Fint! Turkost och brunt är inte dumt ihop, kommer nog att använda den kombin igen.

    SvaraRadera
  2. Emma P: Tack! Gör det, det var superfint på dig häromdagen.

    SvaraRadera
  3. Brunt och blått är så läckert tillsammans. Du har fått till Deleriuos-skuggorna jättebra. Jag är personligen inte så förtjust i just denna palett, tycker att färgerna är lite för ljusa.

    SvaraRadera
  4. SminkJante: Tack! I vissa lägen tycker jag också att de är för ljusa, men ibland funkar de bra!

    SvaraRadera