lördag 27 juni 2009

Baked + Half baked



Gårkvällens ögon var enkelt bakade i guld (ja, jag vill bara använda Get bakedpaletten hela tiden) och resten av mejken lätt bronsig.


Ur paletten använde jag Baked på inre halvan av ögonlocket och Half baked på yttre och i globlinjen. Kajalen Bourbon fick också vara med som. Den är verklgen superb. Jag kan inte förstå hur jag klarat mig utan den i 24/7 Glide-on eye pencil-samlingen tidigare!


Sunradience Skin tone perfector i Bronze glow från Lumene hade jag utblandad i dagkrämen, Naturally glossy mascara i Jet brown från Clinique, UDPP, Possum nose pink från MAC på läpparna, concealern Boi-ing från Benefit och Blushwear cream stick 01 Glow blush från Clinique på kindäpplet. Tidigare har jag bara testat Get bakedskuggorna med medföljande Sin PP som bas. Skimret har blivit fantastiskt, men efter en hel dag har det kännts lite glidigt. Vanliga UDPP känns betydligt mer stabil.

4 kommentarer:

  1. Jag använder den också jättemycket men har inte lagt upp några nya bilder eftersom det är samma makeup om och om igen (däremot inte sagt att jag inte gillar dina bilder). Jag kör den Flipside och twicebaked med turkost liner. gillar kombon jättemycket,

    SvaraRadera
  2. SminkJante: Jag måste absolut testa samma turkoskombo som du! Idag slår jag dock på stort och varierar mig bort från Get baked =)

    SvaraRadera