onsdag 29 april 2009

Lackshopping i NY

Jag trodde nästan att jag hunnit visa alla mina fynd från mitt besök i shoppingmeckat New York, men insåg just att jag glömt lacken. De blev inte riktigt lika många som jag hoppats, men det såldes helt enkelt inte lack på så många ställen. De flesta nagelsalonger sålde inte lack alls. På apoteken däremot, fanns de i stora lass. Utbudet var ungefär detsamma överallt; Blandade budgetmärken och Essie och OPI. Jag är dock mer än nöjd med min fångst!



Som ni ser begränsade jag mig lite. Essie och OPI var dyrare än jag trodde, men ändå mycket billigare än hemma, strax under 10 dollar med skatt. Från vänster: Essie Room with a view (tyvärr inte till mig, utan i present till en kompis), Essie Mademoiselle till mig själv. Redan en favorit! Golden rules från OPI har också redan provats och befunnits vara till belåtenhet. Från Sinfull colors köpte jag finingarna San Francisco, Gorgeous och Fiji till det facila priset av 1.99.

Jag har också länge velat prova Nic Sticks, och passade på nu eftersom de kostar 7 dollar istället för mer än 100 kr på Kicks. Jag valde färgen Feeling girly.



Färgerna är svåra att fånga på bild. Här komemr en extra som är tagen inomhus.

6 kommentarer:

  1. Berätta gärna vad du tycker om kvaliteten på Sinful Colors! Jag har mest hört bra om dem, men till det priset är det kanske också svårt att slå fel..:)

    SvaraRadera
  2. Jag har faktiskt inte hunnit testa än, men jag jobbar på det =)

    SvaraRadera
  3. Åhhhhhh!!! jag vill med åka till USA och shoppa lack! Och appropå att Essie och OPI var dyra, så tror jag att det är billigare även för infödda amerikaner att skicka efter från 8ty8 eller H2T...

    SvaraRadera
  4. Emma P: Jag det verkar som att nätet är billigare för alla. Jag har testat H2T o gillar dem, men det är ju inte så dumt att få spana på färgerna i verkligheten!

    SvaraRadera
  5. Åh, du måste recencera Nicks sticks från OPI sen! Jag är supernyfiken då jag såg dem på Kicks för ett litet tag sen.

    SvaraRadera
  6. Ninni: Är på g! Jag ligger lite efter med recencerandet. För mycket nytt, helt enkelt =) Vilket i-landsproblem!

    SvaraRadera