måndag 23 mars 2009

Dagens palett?



Idag är nästan hela dagens mejk hämtad från Eliszabeth Ardenpaletten jag reafyndade i London. Jag kanske borde döpa om "dagens öga" till "dagens palett", eftersom jag nästan alltid utgår från just en sådan, eller vad säger ni?



Av ögonskuggorna använde jag idag alla utom den rosa. Jag använde också både rouget/highlightern och bronsrouget. Den ljusa delen av kindpaletten är egentligen lite gittrig för min smak. Bronspuder är heller inte riktigt min grej. Jag skulle behöva lite undervisning i appliceringsteknik (eller bara rätt färg)! Imorgon får det bli vanligt rouge igen. (Om det blir någon dagens alls, jag känner mig ganska krasslig, så det är ytterst tveksamt om jag kommer iväg till jobbet imorgon.)

4 kommentarer:

  1. Jag gillar paletter, de är så praktiska och man slipper tänka själv:)

    Hoppas du slipper bli sjuk.

    SvaraRadera
  2. SminkJante: Precis!
    Jag är sjuk =( Typiskt!

    SvaraRadera
  3. Oh krya på dig...kram p.s. fin makeup ;)

    SvaraRadera