måndag 9 februari 2009

Make my Monday v7

Tur att det händer något roligt på måndagar! I veckans måndagsmeme Make my Monday skriver Bjooti såhär:

Härom veckan undrade Lipgloss Bitch i sin omröstning vart ni hämtar er inspiration från då det kommer till smink, och jag skulle gärna vilja höra lite mer om detta från er. Om ni hittar inspiration på nätet, genom forum eller bloggar - berätta och dela med er av länkar. Om ni vänder er till tidningar, vilka tidningar är era hetaste tips för att hitta nytänk då det kommer till smink. Hittar ni inspiration i filmer och tv-serier? Berätta om några har varit större inspirationskällor än andra. Kanske är det en vän som inspirerar er? Ja, berätta vart ni hittar er sminkspiration?

Jag hittar inspiration överallt! Mest på bloggar och på Pret-ty, men också i kompisars ansikten, tidningar, klädkombinationer och accessoarer. Mycket sminkspiration ser jag också runt omkring mig i vardagen; en bukett tulpaner, en fin tekopp eller vädret utanför. Jag tänker på smink hela tiden. Häromdagen när jag just skulle glufsa i mig ett choklad tog jag till exempel fotot nedan och tänkte: "Oh, tänk om detta varit en ögonskugga!"

Trioögonskuggan Mars, någon?

1 kommentar: