tisdag 3 februari 2009

Free samples

Under Den stora londonshoppingen hade jag som hoppats på att få med mig en massa härliga grattisprover, främst på sånt som inte finns i Sverige. Mina förhoppningar kom dock på skam, då det visade sig vara stört omöjligt att få någonting alls. De flesta butiker eller sminkdiskar, allt från Boots till Benefitbutiken och Liberty, hävdade att de hade slut på provburkar eller en "company policy" om att inte dela ut prover. Fånigt, tycker jag! Jag köper väldigt sällan dyrare saker (iallafall hudvård och foundation) utan att ha provat ordentligt i lugn och ro i hemmets lugna vrå. I längden tror jag att företagen tjänar på att dela ut prover. Får jag prova något jag verkligen gillar kan jag inte motstå ett köp. Hur ser det ut för er? Vågar ni chansa? Lyckas ni ofta lämna en butik med en hel liten provsamling?

Slutligen blev jag inte helt lottlös. Dessa små burkar följde med mig hem (nästan) gratis. I den stora burken (som jag först fick köpa själv på Muji) finns Laura Merciers berömda Tinted moisterizer i nyansen porcelain. Denna kräm har jag hört och läst så mycket gott om så det ska bli spännande att testa själv. Den lilla burken fick jag med när jag handlade på Benefit, det var nämligen "company policy" att man fick välja ett prov när man handlade. Innehållet i burken består av ögonkrämen Eyecon som jag testar för fullt just nu. Recension kommer!

Eyecon
Originalprodukterna. Kanske framtida köp?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar