onsdag 21 januari 2009

Temavecka: flodvåg



Rouaa har en härlig temavecka kring naturfenomen där många skönhetsbloggare bidrar med fantastiskt fantasifulla och färgrika sminkningar. Självklart hakar jag på när jag kan! Jag är dock lite mesig när det gäller mycket smink på jobbet, och har därför sminkar över en slätstruken "dagens" med en turkosskimrande "kvällens." Hur gör alla andra skönhetsbloggare som visar häftiga sminkningar? Vågar ni ha dem även på jobbet?



Här är inspirationsbilden som alla fantastiskt duktiga bloggare har utgått från idag.



Här är produkterna jag använde (ovanpå dehär, jag orkade inte börja om):
24/7 Glide-on eye pencil från Urban Decay i Elecrtic
Color Appeal Holographic från L’Oréal i 106 Blue xenon
Color design från Lançome i Alpha blue (tyvärr inte min, jag passar den åt min lillasyster)
High impact eyeshadow duo från Clinique i Sea shore
Moonlight ur Stilapalett
Twighlight ur Stilapalett
Volum’ express från Maybelline i Navy blue
Inser att jag glömde glittereyelinrar (oj, svårt med plural här!) när jag fotograferade. De kommer från H&M.



I verkligheten var sminkningen mer turkos. Väldigt svårt att fånga färger på bild! Särskilt utan dagsljus...




5 kommentarer:

  1. jag gillar det en massa!

    SvaraRadera
  2. förresten jag jobbar hos MAC så färgstarka sminkningar är det som nästan alltid gäller ;) Så här är det inga problem. Förstår att andra dock inte alltid kan ha regnbågens alla färger. Det kunde jag inte på mitt förra jobb heller.

    SvaraRadera
  3. Jag fuskar, jag jobbar till 21, kommer hem 22, sminkar mig till 23 och publicerar inlägget "17:56" =P

    SvaraRadera
  4. Det var väl en vacker och bärbar tolkning! Jag förstår precis va du menar, för jag kan ju inte heller ha våskum i ögonbrynen på jobbet. Men jag har en tillåtande arbetsplats så lite kommer jag undan med. Just denna temavecka har dock för mig endast varit fantasisminkningar och inget jag haft på jobbet.

    SvaraRadera
  5. Rouaa: Du har ett härligt jobb!
    SaintBella och Sminkan: Fusk- eller fantasisminkningar är minsann inte så dumt =)

    SvaraRadera