lördag 31 januari 2009

Gårdagens kvällens



Gårdagskvällens festsminkning gick i guldiga toner. Födelsedagsfesten jag var på hade glamourtema, vilket jag gjorde mitt bästa för att tolka i min ögonsminkning (och klädsel, förstås: svart fodralklänning, guldiga strumpbyxor, bästa pumpsen och fjäderboa).



I sminkensamblen:
Oh la lift, Benefit
Colour surge bare brilliance lipstick från Clinique i 16 Ruby glass
Blushing blush, Clinique, 110 preacious posy
Sextett från
Stila
Lösögonfransar från
H&M i medium, borde tagit de längre istället
Naturally glossy mascara från Clinique i 02 jet brown
Inliner kajal från IsaDora i 56 blonde
Svart tuscheyeliner från okänt märke (
Mila d'opiz)
Glittereyeliner från
H&M i Gloden glitter
Glow in the dark löst skimmer i Golden glow från Beauty box H&M
Ögonbrynspenna
H&M
Long pretty lashes från Clinique i 01 black
All about eyes concealer från Clinique
24/7 Glide-on eye pencil från Urban Decay i lucky
Urban Decay Eyeshadow Primer Potion
Hydra drops foundation från Lumene i 012 Spring Mist

Fransarna sitter lite på sninskan.
En lite mörkare ögonbild där glittret syns bättre och kvällens läppar.

Lösglittret är väldigt gammalt, men ganska bra.

I partyväskan
Många modebloggare brukar visa innehållet i sina handväskor. Jag visar innehållet i kvällens partyväska. Det är ju lite olika vad man vill ha med sig när man ger sig ut i natten. Jag hade med mig ganska mycket, det gäller att vara berädd på alla sorters sminkkriser! Hur brukar ni göra? Bar läppglans och puder eller en hel produktarsenal?



I handväskan fanns bl a produkter från sminkensamblen ovan i inlägget och några ny artister för snabb uppiffning, nämligen:
Pore minimzer instant perfector från Clinique i 01 invisible light
Miniversion av Stay-matte pressed powder oil-free från Clinique i invisible matte
Rougeborste med soft-pressed powder blusher från Clinique i 37 warm rassin



Denna lilla borste är väldigt smidig. Lätt att ta med och förbluffande bra kvalitet på själva borsten. Färgen på rouget är inte så spännande, men helt ok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar